Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat hij ipv nageeflijk gewoon in de krul getrokken loopt. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar ik zou personlijk hier geen slof voor gebruiken
superlise schreef:Ik heb het idee dat ze gewoon je hand zoekt omdat je waarscheinlijk veel impuls mist in de stap. Ik zeg hand eraan houden, goed been eraan, echt flink actief stappen en het schudden negeren. Dat een maandje vol houden en het is al stukken minder, vooral niet terug gaan rukken, gewoon hand op de plek en flink activiteit in de stap stoppen.
) Heleennn schreef:Probeer eerst maar eens even met een martingaaltje, meteen naar een slof grijpen is niet goed. Een slof is trouwens ook geen hulpteugel om het hoofd naar beneden te houden, maar om je paard te corrigeren als dat nodig is. Bijvoorbeeld al het paard het bit tussen de tanden neemt, kan je voor een korte periode een slof gebruiken.
Als een paard het hoofd omhoog gooit kan je beter een martingaal gebruiken, die dient hiervoor. Met een slof kan je namelijk ook heel wat verpesten aan je paard hoorDat hij ipv nageeflijk gewoon in de krul getrokken loopt. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar ik zou personlijk hier geen slof voor gebruiken
Die kan je namelijk nog laten vieren maar bij een tiedemann moet je haast wel trekken... Ik denk dat je dit ook best eens bespreekt met je instructrice/instructeur
superlise schreef:Dat is waarscheinlijk het hele probleem dan, je moet namelijk wel druk op de teugels hebben maar daarbij je hand stil houden (niet lopen ''kneden'' en dergelijke) dán goed been erbij en het komt goed, en dat duurt een maandje of 2-3. Als ze het pas een maand doet is het heel logisch dat het niet pats-boem over is. Bied steun aan van voor en rijdt er van achter lekker actief naar toe. En tja voor paardrijden heb je geduld nodig.
)Dat is nu wel veel beter hoor, want ze heeft nu tempo maar loopt niet meer weg. Doubtless schreef:Hoe oud is het paard?
Slofteugel is hiervoor niet de oplossing.
Lijkt mij eerder een concentratieprobleem, paard geeft aan dat je te lang rijdt.
Als je een half uur rijdt ipv 45 minuten, doet ze het dan ook?
Doubtless schreef:Geef je paard de tijd om die geestelijke groei te doorstaan. In 30 minuten kan je genoeg doen met een paard van 5. Heeft ze tijd nodig om op te warmen? Probeer dit dan aan de longe te doen, zodat je als je opstapt meteen aan het werk kunt.
Wij kunnen wel allemaal 60 minuten aanhouden om te trainen, maar dat lukt simpelweg niet bij elk paard.
.