Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bella1wjnmk schreef:als ik op de moeilijke hand galoppeer dan wilt ze harden gaan, als ik de teugels iets langer laat gaat ze sneller en wanneer ik ze op maat heb wil ze ook veel te snel en als ik ze kort neem wordt ze gestresst en neemt ze al helemaal de benen (evenals als ik op een rechte lijn galoppeer).
bella1wjnmk schreef:overgang van galop naar draf is ook niet fijn, ze gaat meteen te hard en het is lastig om haar terug te moeten nemen, dan moet ik al gelijk aan de teugels trekken. ik zou graag willen dat ze na galop rustig terug te nemen is en gewoon rustig gaat draven vanuit galop.
bella1wjnmk schreef:ik heb al eens een paar keer met slof gereden en dan kan ik haar zonder veel moeite terug nemen , maar zonder moet ik meer moeite en kracht zetten.
bella1wjnmk schreef:we maken echt heel veel overgangen, dus het is best frustreren dat het na een hele lange tijd nog steeds niet werkt, en ik merk zelf dat ik veel sneller boos word, gelukkig wijst die vriendin erop dat stil ga staan en tot 10 tellen dan even stappen zodat paard en ik weer ontspannen zijn en dan gaan we weer verder.
bella1wjnmk schreef:ik begrijp je volkomen, en de overgangen gaan ook zeker niet soepel, maar met les werd ik en mijn paard niet beter bij de vorige 2 lesgevers, ben zelf veel verder gekomen door veel lezen en uitvoeren. het probleem is dat mijn paard het onderuit rennen altijd al heeft gedaan, ze is ook niet moe te krijgen en wilt altijd sneller en sneller, daardoor is ze moeilijk terug te nemen, omdat ze zelf ook echt totaal niet terug wil.
wist wel dat er wat druk op kwam te staan maar wist niet dat het heel veel was, nu moet ik zeggen dat ik het ook echt bijna nooit doe, omdat ik ook vaker heb gelezen dat het niet helemaal goed was.
ik ben het ook helemaal met je eens, want tuurlijk zal ik iets niet goed doen. ik wil zo snel mogelijk les maar tot die tijd wil ik zelf ook goed aan de gang kunnen!
bella1wjnmk schreef:Doubtless, heel erg bedankt. ik weet dat ik op zit enzo terug moet rijden en dat ik niet aan de teugels mag trekken, maar dit is soms (niet altijd) de enige manier om haar terug te krijgen want anders stopt ze alleen als ik op het hek af rij en dat is ook echt not done natuurlijk.
ik heb les gehad zo en les in zit, dus correcte zit en beenligging etc. maar dit hielp mij niet verder om met haar rustiger te worden.