Buitenrit-training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Buitenrit-training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 07:15

Hoi!

Hoe zorg jij er voor, dat je lekker ontspannen op buitenrit kan met je paard?

Gister heb ik een best lekker ritje gereden, maar het kan nog ontspannender en relaxter.
Door veel buitenritten te maken, hoop ik dit te bereiken.
Maar nu is mijn vraag dus, hoe jullie dat getraind hebben.

Athos is super braaf, niet snel bang maar voeld mij wel sterk aan.
Dus ook voor mij, is er training nodig :P

Brand maar los!

Pentax

Re: Buitenrit-training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:21

Vaker doen. Beste is paar keer in de week.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:23

Inderdaad veel doen. Ik rij jonge paarden eigenlijk alleen maar in bos (tenzij sneeuw of zomer(dazen)) worden ze erg fijn van tussen de oren!
Niet anders rijden als je dressuurmatig rijdt. Ze moeten gewoon. Nageefelijk over de rug aan het been en luisteren net zoals in de bak ;). Zo niet mag je dat ook gerust afstraffen.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:25

Ik denk dat veel doen het inderdaad rustiger maakt.. Niet voor ieder paard denk ik, die van mij neem ik zeer regelmatig mee naar buiten maar die blijft druk doen.. Voornamelijk in zijn eentje en wanneer hij iets eng heeft gezien kan hij de hele weg lopen drammen.. Erg vervelend..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 07:33

Alleen is ie ook braver, dan met anderen. Misschien dat het aan mij ligt, want ik wil kletsen en zit dan vol energie, wat ik overbreng aan mijn pony.

We rijden wekelijks buiten, soms alleen het bospad (kracht training), maar gisteren hadden we een leuk rondje. Alleen met een ander, voeld mijn haflinger zich een grote macho.
Hij wil niet achter iemand, maar als ie voor op is, en hij vind iets spannend dan weet ik niet zo goed hoe ik hier op moet reageren.
(als ik hem een tik geef met de zweep, dan draait ie om. Als ik afstap, er voorbij loop en pas op stap als ie ontspannen is, dan gaat het beter. Maar om nou 4x in een rondje af te stappen... Dat wil ik graag afbouwen.)

Vorige week zijn we ergens naar toe gereden, in stap, en dat deed ie voorbeeldig! Maar een rondje, wat ie kent of herkent, dan krijgt ie meer fratsen.

Morgen gaan we weer op buitenrit :P even KM maken, en inderdaad: dressuurmatig aan het werk tijdens de rit.

Bedankt voor de tips die nu al gegeven zijn!

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:41

Wat je al zegt: vaak op buitenrit gaan!
En in de bak veel met losse teugel rijden, zodat hij zich zo ontspant, als je dat dan buiten ook een beetje doe zou hij daar ook op kunnen reageren door te onystspannen

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:52

ik zou eerst het pad verkennen naast je paard,
anders zou ik gewoon vaker buitenritten rijden, dan zal hij het vanzelf gewent worden

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:54

ga eerst eens lekker wandelen. samen het bos verkennen. altijd leuk! dan rijden en bouw het rustig op