Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pien_2010 schreef:Ik zou het paard het hooi geven in de bak naast de schapen. Dan zal de nieuwsgierigheid en de honger het wel winnen van de angst.
En zelfs in de stal wou ze ook niet eten, ze had alleen maar die schapen in het oog (die ze vanaf daar niet eens meer kon zien) loveu_p schreef:lastige situatie.. misschien kan je ze een keer bij de schapen in de wei zetten, uiteindelijk is ze misschien nieuwschierig en gaat ze aan ze snuffelen? maar als ze echt angst heeft zal dat miss wel heel lang duren.. je kunt ook naast je paard proberen naar de schapen toe te gaan, laat zien dat ze niet eng zijn!
En dan was ze bang en schoot ze weer terug naar de andere kant. pien_2010 schreef:Ok dan zou ik als de schapen er zijn samen met haar aan de hand door de bak gaan. Want als ze zo bang is heeft rijden geen zin. Mijn paard (angsthaasje) is erg dapper naast het baasje. Dan kan ze rustig kijken en ziet ze dat er niets aan de hand is. Daar zou ik echt de tijd voor uittrekken en iedere keer een stukje dichter bij gaan.
Sammie schreef:Is er geen mogelijkheid om haar met de schapen in een andere grotere wei te zetten?
. Ik ben heel veel met hem wezen wandelen, heb hem echt streng toegesproken (kreeg ook wel eens een tik) Ik was altijd heel voorzichtig er mee zeker onder het zadel tot ik merkte dat hij op de heenweg heel bang was en op weg naar huis er zo langsliep.. Ja ja op weg naaar huis zekers.. Toen concludeerde ik dat hij zich dus aan het aanstellen was. Vervolgens een paar keer aan de hand heen en onder het zadel terug, vervolgens Gewoon heen en terug, ik ben blijven praten tegen hem. Hele verhalen over hoe suf koeien eigenlijk zijn en dat ze vlekken hebben en... noem maar op. Ik heb verder gewoon niet meer toegestaan dat hij zich aanstelde
en toen was het snel gebeurt met de "angst".