Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
willie10 schreef:op de wei is ze ook gewoon lekker drukjes hoor, als we gewoon maar even langsgaan om te kijken is ze er altijd als eerste. Ik denk dat het ook gewoon te maken heeft met wat luiheid ofzo misschien gewoon liever lui dan moe, of misschien moet ik haar meer uitdagen, want op buitenrit als ik lekker even cros wordt ze soms helemaal gek en gaat ze bokken enzo.
willie10 schreef:ja ik heb het door! dus als ze niet reageerd op een keer been dan gewoon een tikje + been en dan als ze goed reageert niet meer drijven
willie10 schreef:maar als het zadel niet goed zou liggen zou ze op buitenrit toch ook staken en niet voorwaarts zijn?
Dees schreef:Voer: geen geplette haver, maar een brok. Daar zit meer in aan vitamines en mineralen.
Als je pony een te kort van het een of het ander heeft, los je dat met brok prima op. Haver is te enkelvoudig en daarmee eigenlijk helemaal geen geschikt voer. Dat is iets van 'vroeguh'.