Het is een fijn paard om te rijden maar de punten die ik al zag toen mijn vriendin er mee reed die voel ik nu heel duidelijk onder het zadel en die wil ik toch snel oplossen. Het is haar in twee jaar niet gelukt. Het paard is op zich makkelijk te rijden met een redelijk fijn gangwerk. Was altijd M1 geklasseerd met winstpunten bij een andere ruiter daar heeft mijn vriendin het paard van gekocht.
Grootste probleem is dat ze op de rechterhand echt scheef loopt. Ik zet haar telkens recht dus voorhand voor de achterhand. Ze loopt echt op vier sporen met de kont naar binnen.
Nu komt probleem twee ze buigt niet om het binnenbeen. Vraag je stelling buiging dan is het net alsof ze een bezemsteel ingeslikt heeft de hals gaat zowat recht opzij en buigen om je binnenbeen no way.
In stap, draf en galop het liefst op de voorhand. In stap swingt ze niet door haar lichaam.
Nu ben ik begonnen met voorwaarts neerwaarts gaat goed. Grote lijnen voltes en dergelijke gaat goed maar je moet er telkens bij blijven.
Grootste wens is dus dat ze zich leert buigen om het binnenbeen. Het lukt korte stukken van een pas of vier vijf maar het kost zowel mezelf als het paard veel kracht. Dus ik dacht kom op ik vraag hier eens wie heeft er oefeningen die ik toe kan passen.
En ja ze heeft les maar volgens haar instructeur loopt het paard niet scheef
waar ik dus echt pissed of over ben want wij zijn niet blind.En ja ik heb ook les maar mijn lesgeefster is met vakantie dus die kan ik niet vragen.
Daarom hulp gevraagd, ik weet het namelijk even niet mijn truckendoos is even leeg.
Dat dier kan toch niet ineens veel langere spieren krijgen waar ze nu kort zijn?? En het is echt niet ff de achterhand er recht achter zetten en klaar is kees..