S&T probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

S&T probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:48

Ik rij sinds 2 maanden ofzo met mijn paard met s&t, dat gaat goed... Hij neemt alles goed aan enzo.. Sinds kort blokeert hij soms omdat hij rechts niet los is. Nu heb ik hem onlangs zijn tong tussen de trens en de stang zien steken! Ik denk dat het daardoor komt dat hij blokeert. De neusriem is vast genoeg, soms steek ik zo een stukje ''mouche'' tussen, soms niet... Wat zouden jullie daar aandoen?

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:53

Laatst bijgewerkt door LucianoS op 06-05-12 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:53

Neusriem losser doen, kijken of de bitten niet te dik zijn voor zijn mond (is namelijk wel erg vaak zo), heb je een stang met een tong boog? Er zijn nog tig andere redenen, maar dit zijn zo de meest voorkomende

MnPoepiie

Re: S&T probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:55

mijn stang is standaard! Een standaard tongbong, en niet te dik! En hij hangt correct ;) Echt raar en ook best irritant. Misschien is probere om neusriem vaster te doen... Want als ik de neusriem losser doe dan doet hij zijn mond continu open.

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:57

heb je misschien teveel ruimte tussen je stang en je trens? als dit zo is is het mogelijk voor je paard om zijn tong ertussen te doen. ook eens kijken naar de dikte van je bitten. mijn paardje heeft namenlijk een laag gehemelte waardoor het al heel snel te dik is met 2 bitten in zijn mond.
gr noortje

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:58

MnPoepiie schreef: