Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ja vriend: dat waren je achterbenen! Optillen die hap!
Zilfstar schreef:Ik zou zeggen balkjes lopen! eerst in stap (wennen) later in draf en evt iets hoger leggen op nog later tijdstip. Heeft bij mijn Fries behoorlijk geholpen om die achterhand eronder te krijgen en hem uberhaupt ervan op de hoogte te stellen dat ie een achterhand HAD! De eerste keer over een balkje in stap was: stap, stap, kloink, kloink!!! Stond ie stil en keek verbaasd achterom waar dat geluid vandaan kwam.Ja vriend: dat waren je achterbenen! Optillen die hap!
Dat zie ik echt voor me nu. Ik zou echt in een deuk liggen.
en de voltes.
wallie_britt schreef:je moet hem inderdaad goed naar voren rijden en als hij sloom is misschien wat haver of 5 granen mix (dat zijn 5 verschillende soorten haver) dan wordt hij wel wat frisser en krijg je dan wel een goeie galop.
suc6
Algraatje schreef:@ubimone, klopt! Zoals ik al zei was het toen minder.
Nu heb ik tijdens de galop dat hij er vaak net niet uitvalt en een beetje half galoppeerd. Dit gebeurt nu sinds 2 maanden.. als ik lange teugel geef en hem 'laat gaan' maakt hij wel meer sprong.. ik denk dus ook echt dat het puur te maken heeft met het feit dat ik hem nu meer aan het werk zet. Zijn lichaam is dat nog niet gewend, dus kan hij zijn achterhand er niet goed onder krijgen.. ik wil er dus voor zorgen dat hij sterker wordt. Denk dat ik morgen ook een aan de slag ga met veel overgangen. Denk dat dat wel werkt!!en de voltes.
Algraatje schreef:@ubimone, klopt! Zoals ik al zei was het toen minder.
Nu heb ik tijdens de galop dat hij er vaak net niet uitvalt en een beetje half galoppeerd. Dit gebeurt nu sinds 2 maanden.. als ik lange teugel geef en hem 'laat gaan' maakt hij wel meer sprong.. ik denk dus ook echt dat het puur te maken heeft met het feit dat ik hem nu meer aan het werk zet. Zijn lichaam is dat nog niet gewend, dus kan hij zijn achterhand er niet goed onder krijgen.. ik wil er dus voor zorgen dat hij sterker wordt. Denk dat ik morgen ook een aan de slag ga met veel overgangen. Denk dat dat wel werkt!!en de voltes.