Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
shirleyp schreef:Wat is je reden geweest om een draver aan te schaffen? Heb je een instructeur die ervaring heeft met hem scholen van een draver?
Delaja schreef:shirleyp schreef:Wat is je reden geweest om een draver aan te schaffen? Heb je een instructeur die ervaring heeft met hem scholen van een draver?
Wat doet dat er toe?![]()
Alsof je alleen een draver mag kopen als je al ervaring hebt met dravers...
lidocartouch schreef:@ wendyBZ
De galop laat ik ook nog ver achterwegen maar zij vind zelf dat ze mag galoperen, zoals ik al zei er zit geen rem op een normale draf is soms een paar meter en daarna versneld ze weer, zelfs met uitstappen vliegt ze er nog vandoor.
Vandaag had ik haar ruim een uur gereden, door het benauwde weer stond ze redelijk in het zweet dus ik vond het mooi geweest, lekker gaan stappen maar madame was nog flink actief en schoot er dus weer vandoor weer terug naar stap en zij gaat weer draven/galopperen ze is ook niet moe te krijgen, na een kwartier draven is ze nog net zo fit als wanneer we net zijn begonnen..
Citaat:Daarnaast vraag ik me uit nieuwsgierigheid af waarom er voor een draver is gekozen. Ik hoop dat dit een bewuste keuze is geweest.
lidocartouch schreef:het was als het ware liefde op het eerste gezicht en voor mij een leuke uitdaging,
lidocartouch schreef:@wendyBZ balans is nog een heel groot probleem, in stap wil ze nog wel eens in de tolt of telgang?! gaan, de draf gaat een stuk beter alleen nog erg aan het zwabberen met haar achterhand in het begin was het een paar passen draf vervolgens weer tolt/telgang dan weer draf enz. dat gaat dan wel weer beter. wat zou een goede manier zijn om haar terug te rijden zonder te veel aan haar mond te komen, merk dat ze daar best fel op is...
WendyBZ schreef:Goede instructie is altijd belangrijk, maakt niet uit of je op een Draver of op een ander paard zitDraverervaring vind ik dan niet zo belangrijk, als ze maar goed kunnen kijken naar het paard en hoe je er het beste mee kan werken.
shirleyp schreef:Een goede instructeur kan heel veel betekenen en is in mijn ogen eigenlijk noodzakelijk bij het correct opleiden van een paard.
RusselNuwell schreef:Besef je dat een draver net wat anders gebouwd is dan een standaard rijpaard.