Mocht het niet goed staan dan hoor ik het wel.Ik heb een merrie die bijna 4 jaar is. Rijtechnisch gaat het erg fijn en doet ze super haar best.
Als alles volgens plan gaat (lekker kunnen trainen t/m september) wil ik haar in oktober gaan starten.
Ze is nu één keer mee geweest naar vreemd terrein om daar eens op te oefenen. In principe was ze super braaf: ze is niet weggesprongen oid en was zonder ongelukjes te rijden. Wel was ze, natuurlijk, erg kijkerig en heeft het een tijdje geduurd voordat ik verder kwam dan een volte tussen B-E.
Nu vraag ik me af hoe de ruiters hier het rijden van een jong paard op vreemd terrein aanpakken? Hoe komen jullie zover dat ze mee op wedstrijd kunnen, de baan rondgaan en er dan ook nog een beetje aan kunnen rijden?

Heb 'm een uur moeten losrijden voordat er iets met hem te beginnen viel. Hopelijk was dit gewoon even een gevalletje kolder in de kop en gaat 'ie zich vanzelf wel gedragen als we wat vaker buitenwedstrijden gehad hebben, maar tips zijn nooit weg natuurlijk
Daarna had hij hengstenshow met allerlei toeters en bellen en toen we dat hadden gehad, had hij alles echt wel gezien. Op wedstrijd heeft de eigenaresse de eerste keren nog wel een stuk meegelopen met hem aan een touwtje en ik erop omdat mijn eigen gevoel erbij te onzeker was, maar dat lag meer bij mij dan bij hem.
, ging het bij haar ook beter. Het ligt er dus ook echt aan hoe jij er in staat. Maak jij er een punt van of niet? Jij moet de leiding nemen op ander terrein en haar laten zien dat het helemaal niet zo spannend is. Je kunt ook eens mee gaan lessen op een ORUNcursus, ook een hele goede oefening vind ik. Je bent wel op andere terrein, maar hebt geen wedstrijdstress (als je die al hebt natuurlijk) en je krijgt gelijk goede begeleiding!