Hallo iedereen,
Ik rij voor iemand anders een friese merrie, ik heb haar nu sinds februari onder het zadel en pak alles lekker rustig met haar op.
Heb dus eerst grondwerk gedaan, longeren zodat ze goed de stemcommando's kende, ben haar toen zadelmak gaan maken en dat gaat helemaal
super heb ook met haar 1x per week les.
Nu zit ik met het volgende in juni moet ze voor de keuring en de eigenaar van haar die heeft in het verleden al heel wat paarden voor de keuring gehad en
die waren allemaal net geen ster geworden want de spieren in de nek waren niet goed genoeg ontwikkeld, nu zit ik dus in tweestrijd want heb haar nu sinds 2 weken
aan de bijzetteugels tijdens het longeren, maar dan niet te strak, nu wil hij echt kost wat het kost die nek er op krijgen.
Hoe zal ik dit op een paardvriendelijke manier gaan doen, zodat ik straks wel kan zeggen dat ik er alles aan heb gedaan qua training als het niet lukt, maar ook op een manier
die ik niet gruwlijk vind.
wie heeft er goede tips,
edit: vanwege mijn niet goede vraagstelling, wie weet er goede oefeningen hiervoor en dat er in die paar weken echt geen hengstenek op komt dat weet ik, maar heb dan voor mijn eigen gevoel wel alles goed gedaan
Laatst bijgewerkt door jojodenlai op 25-04-12 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt