ik heb les gehad van een vrouw op de manege goudse hout in gouda alleen nu ik verhuist ben volg ik die les niet meer zei liet aan de longe paarden ''rechtop lopen'' en onder het rijden doormiddel van de volte te verkleinen ook alleen nou wil ik me verder erin gaan verdiepen
mijn paardje schiet veel weg en zei zei tegen mij dat dat kwam omdat ze scheef liep dus ik probeer alles te doen wat ik ervan gezien heb alleen ze wil niet rechtop lopen en buigen in de bochten
mischien weten jullie hier meer van? ik wil me zeker meer in deze manier van rijden gaan verdiepen.
sorry voor spelfouten ik heb dyslectie en ik weet niet zeker of het goed staat
Ik neem aan dat je bedoelt op 4 benen? dus gelijke belasting van links en rechts, en een paard evenveel meegebogen als de volte is die het loopt?
Joelle1996
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-12 22:17
ik bedoel dat het paard in een cirkel met zijn buiteste voor ben en achterbeen in dezelfde pas blijft zodat hij zijn lichaam leert buigen en zijn hoofd omlaag gooit mijn pony wil hiermee niet buigen
Joelle1996
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-12 22:18
Angela schreef:
Ik neem aan dat je bedoelt op 4 benen? dus gelijke belasting van links en rechts, en een paard evenveel meegebogen als de volte is die het loopt?
ja dat bedoel ik
Cowgirl
Geplaatst: 24-04-12 07:42
Ga eens op zoek naar een leerling van Antoine de Bodt. Tik zijn naam eens in bij 'zoeken' en je zult vinden wat jij nu zoekt.