Hee!
Ik rijd nu al bijna 2 jaar op mijn verzorgpaard,een echt springpaard. Ik heb hem alleen maar dressuurmatig gereden,en heb ook dressuurles. Dat vindt hij erg leuk,maar af en toe maak ik een laag sprongetje van 50 cm. (ik ben niet zo'n waaghals). En ik merk dat hij dat ook ontzettend leuk vindt. En ik wil ook graag springen. Maarja de eerste keer ging niet zo goed,ik had hem totaal niet onder controle,en echt een wonder dat ik bleef zitten. Maar nu ik heb ik hem voor mijn gevoel echt heel goed onder controle tijdens de dressuur,dus wil ik weer eens proberen te springen. Want ja,dressuur is niet voor niets de basis voor het springen. Heeft er iemand tips? En ik vroeg me af,hoeveel springruiters hier zitten en welk niveau? En is het niet moeilijk om dat parcour helemaal uit je hoofd te kennen?
Groetjes,
P.S. Misschien handig om te weten,ik heb 6 jaar ervaring,waarvan 2.5 jaar privéles. Op de manege heb ik ook weleens gesprongen en dat ging altijd goed. Mijn verzorgpaard is een ruin van 7,bijna 8 jaar,en zijn vader is Jupilot. En hij is 1.67.