In de hoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irizz2

In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:25

Hooi,
Mijn vriendins pony chanel heeft een probleem.
Als ze aan het rijden zijn en er staan mensen in de hoek te kijken.
Rent ze keihard naar die hoek waar mensen staan. En de been van mn vriendin word dan gelet. en ze is al heel boos geweest maar daar luisterd chanel niet naar.
Weten jullie wat te doen?

mika11

Re: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:27

Heeft je vriendin les met de pony?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:10

klinkt alsof de pony de baas is over je vriendin.

Bij mijn dochtertje was het eerst ook zo dat de pony naar mij kwam hollen als ik stond te kijken als zij aan het rijden was, maar inmiddels is zij hem beter de baas en rijdt ze gewoon langs me heen zonder dat de pony stopt bij mij..

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:04

max66 schreef:
klinkt alsof de pony de baas is over je vriendin.

Bij mijn dochtertje was het eerst ook zo dat de pony naar mij kwam hollen als ik stond te kijken als zij aan het rijden was, maar inmiddels is zij hem beter de baas en rijdt ze gewoon langs me heen zonder dat de pony stopt bij mij..

ik denk dat dit het geval is. zelf zou ik als die gaat rennen hem op de volte zetten totdat ie weer normaal doet, dan in de richting van de mensen lopen gaat ie weer rennen wee rop de volte en zo net zolang door....

denk ik.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:05

Gewoon heeeeel vaak oefenen.

Leetje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:07

meisje bij ons op stal had hier ook last van, nu heeft ze les en die pony doet het nu nog heel zeldzaam, maar de dat meisje krijgt haar altijd weer op het goede pad (wat ze eerste niet kreeg).

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:08

Zorgen dat ze goed les neemt, zodat ze leert hoe ze de pony onder controle kan houden.

En in de tussentijd voor de veiligheid zorgen dat ze het hoofd van de pony naar de bakwand gericht houd, zodat hij haar been niet kan pletten. Hoofd aan de wand = rest van de pony naar binnen namelijk.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 20:36

Ze heeft ook les. Geloof 2 keer per week , maar het probleem blijft.
Kan het ook te maken hebben met de leeftijd?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:44

Irizz2 schreef:

Nee. Ook jonge paarden kunnen gewoon luisteren, mits ze goed en vooral duidelijk gereden worden.

Als ze twee keer per week lest en er zit geen verbetering in, zou ik eens overwegen om op zoek te gaan naar een instructeur die ze wel kan helpen.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 12:46

_Esther_87_ schreef:
Irizz2 schreef:

Nee. Ook jonge paarden kunnen gewoon luisteren, mits ze goed en vooral duidelijk gereden worden.

Als ze twee keer per week lest en er zit geen verbetering in, zou ik eens overwegen om op zoek te gaan naar een instructeur die ze wel kan helpen.

Dat heeft ze ook al geprobeert. Ze is nou echt wanhopig want haar zus die haar ook rijd is over het hek gevallen en heeft haar pink gebroken..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:46

Ik snap wel dat het echt heel vervelend is, maar ik kan je echt niet beter helpen dan dit.....Juist met dit soort dingen is timing, op tijd reageren en voldoende reageren, zo ontzettend belangrijk...En ik zie niet wat er precies gebeurt, ik zie niet waarom de pony het doet en wanneer, wat de ruiter op dat moment doet....
Het is ook heel erg lastig om een goede instructeur te vinden hoor, misschien eens een oproep zetten op bokt? En heel selectief zijn, degene die jullie les gaat geven moet echt kunnen helpen maar ook vertrouwen kunnen geven aan de ruiter en tegelijkertijd zorgen dat de ruiter door durft te zetten op het juiste moment.
Sterkte voor het meisje dat gevallen is trouwens.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:29

Die mensen een paar meter terug laten staan en de pony niet aan laten raken, been omhoog houden zodat die niet geplet word, net zolang tikken geven met de zweep tot hij weer door loopt, kan een vorm van aandacht trekken zijn bij de toeschouwers.
zelf laten uit zoeken niet helpen hem daar weg te krijgen.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:33

montyjansen schreef:
Die mensen een paar meter terug laten staan en de pony niet aan laten raken, been omhoog houden zodat die niet geplet word, net zolang tikken geven met de zweep tot hij weer door loopt, kan een vorm van aandacht trekken zijn bij de toeschouwers.
zelf laten uit zoeken niet helpen hem daar weg te krijgen.

Doen we ook al. ik draai altijd mijn rug om als ze naar me toe komt en kelsey doet haar been ook al omhoog. en geeft haar ook een flinke tik om der kont..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:57

Voorlopig geen mensen meer te kort bij de bak laten als ze nog niet de volledige controle heeft.
En laat een echt ervaren ruiter er maar eens op gaan dan zal het probleem zo verholpen zijn maar dan zal ook je vriendin aan de bak moeten want het zit er zo terug in als je niet duidelijk en consequent genoeg bent.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:02

Een ander lost het probleem ook vaak snel op, maar de eigen ruiter die heeft het probleem, niet sturen , of weg sturen, maar er langs sturen en gas geven harde laten lopen. :(:)

LotteToos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:24

Ik zal les gaan nemen op een manege of stal vlakbij.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:38

:j goed idee *\o/* 8-)