Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Browniee schreef:? Er zijn 2 verschillende soorten galop, de rechter- en linkergalop, als je linksom rijd hoort ie links te galopperen en rechtsom rechts. Als hij in de linkergalop zit hoort het linkerbeen steeds een stukje 'voor' het andere been te zijn, galoppeert jouw paar overkruist dan?
Browniee schreef:? Er zijn 2 verschillende soorten galop, de rechter- en linkergalop, als je linksom rijd hoort ie links te galopperen en rechtsom rechts. Als hij in de linkergalop zit hoort het linkerbeen steeds een stukje 'voor' het andere been te zijn, galoppeert jouw paar overkruist dan?

Duhelo schreef:Browniee schreef:? Er zijn 2 verschillende soorten galop, de rechter- en linkergalop, als je linksom rijd hoort ie links te galopperen en rechtsom rechts. Als hij in de linkergalop zit hoort het linkerbeen steeds een stukje 'voor' het andere been te zijn, galoppeert jouw paar overkruist dan?
ik denk dat ts wel het verschil weet tussen linker en rechter galop, en vast wel de beenhouding ook
in de galop zelf drijf ik enkel als ik wil veranderen van tempo, ze ietwat meer wil verzamelen, of als ze terugvalt.
hoe en wanneer ik drijf is afhankelijk van het moment, op een recht stuk voor een pasje middengalop drijf ik meestal met beide benen, omdat ik dan gewoon wil verruimen
op een cirkel drijf ik meer met mijn binnenbeen, en ik drijf op het moment dat de voorhand omhoog komt (n de achterhand dus stuwt).
Aangalopperen heb ik geen vast moment om de hulp te geven, ik geef de hulpen, en verwacht dat ze bij de eerst volgende pas netjes aanspringt
)
) vandaar dat ik nog een redelijke grens kan trekken. ik begrijp wel dat bij een hoger niveau iedere beenhulp meer overloopt in een andere hulp om zo een ingewikkelder geheel te vormen.