Verandering karakter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shana3112

Verandering karakter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:31

Hoi lieve paardenliefhebbers,

Heb een zeer lieve schat (afstammeling van PikSolo, 7jarige met stamboom). In de winter doet er zich steeds een probleem voor daar we nl.in een binnenpiste rijden en heel onrustig is, alvorens we kunnen opzadelen op de camion stelt zich reeds een probleem voor, daar hij ziet dat zijn 2 maatjes (waar hij nl.dag en nacht mee samen op stal en wei staat) weg zijn, kan ik nauwelijks zijn hoofdstel aandoen....probeer hem rustig te stellen, echter niets helpt. Eens opgezadeld en de binnenpiste in kan ik nauwelijks opstapen, eens opgestapt gaat hij er even vandoor. Veronderstel dat dit komt daar het nieuw is voor hem en dit onrustig maakt...in de buitenpiste waar zijn stal en wei is, is hij enorm rustig en doen er zich geen problemen voor. Toch wil ik een oplossing vinden voor de problemen dat zich voordoen in een binnenpiste....Daar ik nl.van plan ben om op wedstrijd te gaan en zolang het probleem niet van de baan is geen goed idee is om hem naar wedstrijden te gaan of?
Tevens heb ik recentelijk opgemerkt dat als ik zijn eten geef in de stal hem met rust moet laten wat voorheen niet het geval was, dit laat hij zien door zijn oren plat naar achteren te plaatsen en durft te stappen tegen de staldeur......
Heb hem gekocht van een eigenaar die hem tevens van een andere eigenaar heeft overgenomen en blijkbaar stond hij dagelijks in stal.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Verandering karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:42

Hallo en welkom op Bokt!

Ik begrijp uit je post dat je een probleem hebt met je paard. Helaas kan ik je hier niet mee helpen.

Wel wil ik je er op wijzen dat je topic hier op de verkeerde plek in het forum staat. Om deze reden heb ik een moderator gevraagd hier even naar te kijken. Deze zal hem dan ook verplaatsen naar de goede plek.

Als tip wil ik je graag meegeven om even de regels en de help (staan allebei rechtsboven) even door te lezen. Dan wordt je vast al wel een heel stuk wijzer van welke vraag waar hoort. Mocht je toch nog vragen hebben over Bokt, dan mag je die altijd stellen aan mij.

Ik hoop dat je snel iemand vindt die je met je paard kan helpen en wens je heel veel plezier op Bokt!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:52

FZ >> RT-P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:41

Oefen is de enige tip die ik je kan geven. Wat je ook gewoon eens kan doen ergens ander gaan rijden dus met je trailer er naartoe je paard over het terrein laten stappen zodat hij wat kan verkennen daarna eventueel wat longeren. Je zult toch meer moeten oefenen zodat het vreemd terrein en het missen van de maatjes normaal wordt. Ga bijvoorbeeld vast elke week naar een binnenbak of gewoon ander terrein om daar te oefenen.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:19

en duidelijk zijn tegen je paard over wat je wel accepteert en wat niet. Lelijk doen tegen je tijdens het eten lijkt me ongewenst, dus daar moet je tegen optreden. En onrustig worden uit het zicht van zijn maatjes is heel gewoon. Dat moet je veel oefenen en ook daar rustig maar duidelijk de leiding nemen. Vaak doen en niet accepteren dat hij niet wil stilstaan en na het opstappen zomaar wegrent. Zorg dat je hulp hebt bij het opstijgen, zodat jullie hem stil kunnen laten staan en ook het wegrennen kunnen voorkomen. Veel doen en steeds uitbouwen. En daarna op meer vreemde plekken oefenen. Het is vooral volhouden en duidelijk grenzen stellen. Succes!

Shana3112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:57

Eerst en vooral dank aan jullie voor de antwoorden

Oefening baart uiteraard kunst, echter heb ik niet een eigen trailer en hang ik af van iemand die een camion heeft en niet steeds beschikbaar is. Ben nl.op zoek naar een trailer die ik dan af en toe kan gebruiken, daar ik er werk wil van maken. In de buitenpiste verloopt alles natuurlijk vlekkeloos en eveneens op een wandeling. Maar ja het probleem dat zich voordoet moet ik serieus aanpakken en dit kan enkel met veel geduld.

In ieder geval hoop dat er beterschap in komt, daar ik nl.van plan ben om op wedstrijd te gaan maar momenteel nog te vroeg vind. Eerst veel oefenen en dan pas.