L2 starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

henkenbinkie

L2 starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 14:44

Mijn paardje en ik starten over 2 weken in de L2 _/-\o_ maar er zijn nog een aantal dingen die ik graag wil verbeteren.

Heeft iemand dus tips hoe ik de impuls kan verbeteren?

Tijdens het wijken gaat mijn paard altijd veel langzamer lopen, en krijg ik er ook niet meer tempo in.. dus weet iemand daar ook nog een oplossing voor?

En als laatste rijd mijn paard in de middengalop goed weg, maar kan ik hem niet weer een beetje verzamelen, want dan gaat hij alleen maar een de teugels hangen.. tips??

Alvast bedankt! :j

Martine

Re: L2 starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:45

WD-V -> RT-P

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:40

Impuls verbeteren heb ik gedaan door veel overgangen in figuren en schijnovergangen, daardoor werd ze beter aan mijn been en reageerde ze beter/sneller.

Misschien kun je het wijken vanaf de grond proberen, jij erlangs en laten wijken (misschien met een ander iemand erop) en met een zweepje zijn achterhand activeren, zodat hij deze ook voldoende meeneemt en beter tempo kan maken? :)

Dat aan de teugel hangen lostte ik op door meer been bij te geven, maar ook weer meer op te houden. :j

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:26

Ik volg hem even aangezien mijn pony ook altijd impuls verliest als ik ga wijken, het verschilt een beetje maar vaak wil hij dan nauwelijks meer vooruit.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:29

Voor het impulsverlies tijdens het wijken is het belangrijk dat je kleine stukjes wijkt op het juiste tempo ipv 10m in een traag tempo. Ga daarbij schakelen tijdens het wijken, rij hem iets terug en weer iets naar voren. Hij moet ten alle tijden zijn tempo kunnen wisselen.
Bij het verzamelen na middengalop, rij hem op je zit terug. Veel oefenen want paard heeft niet in korte tijd genoeg kracht om te verzamelen.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:45

Even buiten de tips voor je specifieke problemen om;
ik weet niet of je ook altijd het blad paardensport thuis krijgt, of dat iemand die je kent 'm misschien krijgt en je 'm even mag lenen, maar in de editie van maart staat precies uitgelegd wat een jury wil zien in een L proef. Waar ze op letten, wat ze belangrijk vinden en hoe ze dat beoordelen. Heel leuk stuk, leerzaam en zo kan je naar mijn mening ook wat meer naar je proef toe trainen als je weet dat je binnenkort wedstrijd hebt.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:27

Ah dankjewel voor je tip Monica08! Ik ga eens proberen te schakelen in het wijken even kijken of dat me lukt, hij gaat voornamelijk opzij als ik me been er aan doe in plaats van naar voren. Maar ik ga even oefenen. En JARS krijg jij iedere maand paard en sport? Dat abbonement zit toch standaard bij KNHS lidmaatschap? Ik heb hem volgens mij al echt een paar maanden niet gehad.

JARS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:33

Ik krijg m idd elke maand! Vreemd dat jij die niet krijgt dan, volgens mij krijg je die standaard tenzij je aangeeft die niet te willen ontvangen..
Ken je toevallig niet iemand die het blad wel krijgt? Kan je hem misschien lenen..

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:23

Ah wat raar dan! Maar om nou weer naar de knhs te gaan bellen daarvoor, dat is weer iets teveel. Ik las hem altijd met veel plezier, maar ik kan hem dan denk ik wel lenen, als iedereen met KNHS startpas er een heeft. Dankje voor de tip!

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:18

De tips die corkylover en monica aangeven daar heb je wat aan!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:31

Idd veel schakelen in tempo...
Ik heb hetzelfde probleem gehad...maar gaat nu prima

Wijken proberen niet enkel op de middenlijn te doen maar probeer het eens vanaf de hoefslag

Terug schakelen van middengalop is behoorlijk zwaar voor het paard, daar gaat wel even training aan vooraf
probeer bij het trainen al tempo wisselingen te maken in de galop, wanneer je wat wilt gaan verzamelen kun je het beste je volte verkleinen, dit maakt het het paard wat makkelijker om terug te komen.
Begin met kleine stukjes, voelt hij goed in wat verzameling ga je er weer uit naar basis tempo..van daar uit wat versnellen en weer terug...
dit kost wat tijd, je paard moet hier sterker in worden.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:11

SylDei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:03

Ben ook net gestart in de L2.
Staan wel bruikbare tips bij, waar ik ook iets mee kan.
bedankt