ik reed laatst voor het eerst een paardje van mensen bij mij op stal. Ze rijden er zelf altijd op, maar niet nageeflijk en gewoon een beetje 'hobbelen' om het maar zo te noemen. Toen ik erop stapte merkte ik gelijk dat hij enorm slecht aan het been was. Als ik dan een tikje met de zweep gaf, sloeg hij met z'n staart en dat was de reactie. En het was niet dat ik hem een aaitje gaf, het was wel echt een tikje. Het viel me nog wel mee, want hij liep wel fijn nageeflijk en in draf en galop ook voldoende voorwaarts. Alleen als ik wil verruimen doet hij dat gewoon niet, of met een volte valt hij naar binnen. Als je in galop of draf een tikje geeft, geeft hij een klein protest bokje (stelt niets voor). Hij schijnt, volgens de vorige eigenaar, niet tegen sporen te kunnen. Dan gaat hij echt bokken en komt in protest. Nu vroeg ik mij af, wat kan ik hier nu aan doen? Ik wil eigenlijk geen les nemen met dit paard, omdat ik hem heel af en toe eens rijd, ik heb geen tijd om er nog een paard bij te gaan rijden. Maar we hebben afgesproken dat ik er af en toe even opstap. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.