,Vrienden van mij hebben nu bijna twee weken geleden een nieuwe aanwinst gekregen.
Ze willen lekker met der gaan mennen. Waarvoor ze ook al beleerd is en ook onder het zadel.
Nu staat ze bij hun op stal en ben ik er vorige week opgestapt, even lekker gestapt en ging allemaal prima.. tot dat madame alle kanten op begon te springen en ik me uit eindelijk niet meer kon vast houden.
Ben er afgevallen en had me been en arm gekneusd, vocht in me slijmbeurzen en bloeduitstortingen in me spieren.. dat is gelukkig nu weer afgezakt.
Ik had al een jaar niet meer gereden (fanatiek) omdat het andere paardje wat bij hun gestald stond verkocht werd.
Ik zit nu te twijfelen; of ik even een paar lesjes zal volgen op een manege, gewoon puur voor mezelf zodat ik het weer even te pakken krijg.
De eigenaar vind het onzin, omdat mijn houding verder goed is.. en ik het paard vertrouwde dat ze niks zou doen was ik er dus totaal niet op berekend.
En omdat manege paarden weten wat ze moeten doen, en meestal geen stap verkeerd zetten.
Ik heb sowieso eerst even iemand gebeld die ervaring heeft met jonge/groene pony's, die wou er eerst wel een keer voor mij op rijden om te kijken wat het kan zijn.
Mijn vraag is wat zouden jullie doen? Wel of geen lesjes nemen?
,
.. Het is natuurlijk niet gek als iedereen erop gezet wordt, dat het beestje zp reageert