Mijn vreselijke voeten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikku97

Mijn vreselijke voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:03

Mijn voeten willen maar niet stilhangen, behalve in stap. :n
Ze zwaaien overal heen, wijzen vreselijk naar buiten en tijdens de galop zijn ze veelste ver naar voren... |(
Iemand tips om dit te verhelpen? >;)

Duhelo

Re: Mijn vreselijke voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:08

zitles?

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:40

Duhelo schreef:
zitles?

Ja, of een filmpje, het is een beetje moeilijk om er zo iets over te zeggen...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:43

Zitles werkt het beste. Iemand die continu tegen je zegt wat je moet veranderen en wanneer het goed is. Een fout als voeten naar buiten draaien heeft wel wat meer lesjes nodig ben ik bang. Dat zit er meestal zo ingeslopen...

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:12

Zonder zadel rijden en je zit durven loslaten, balanseer eens op je boven benen zonder te klemmen. laat je heupen de beweging van het paard volgen en die is niet van voor naar achter, maar voel de rotatie van links naar rechts als je in die beweging los kan laten blijven ook je voeten gewoon netjes stil hangen, vergt wel wat oefenen, maar dan zit je wel mooi in balans en zullen je voeten ook niet een eigen leven gaan leiden, druk ook zeker he hakken niet uit, maar zet ze als het waren op de grond, uit gedrukte hakken geeft spanning in je been en dat geeft ook de spanning weer door aan het paard zodat hij ook spant en jou weer niet netjes kan laten zitten,

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:24

nieuwsgierig: Welke spieren span je aan bij het lichtrijden/doorzitten?

en zitles zou inderdaad geen slechte optie zijn

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:35

Mischien helpt het om een xtje zonder je beugels te rijden? dan kan je op die manier leren je benen op de plaats te houden, omdat je niet meer die steun van de beugels hebt, gebruik je meer je benen om jezelf stevig in het zadel te houden werkte bij mij ook.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:45

ik had er ook erg last van. je kan ook een touwtje aan je singel, en dan aan je beugels binden, helpt super! :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:58

amado7 schreef:
ik had er ook erg last van. je kan ook een touwtje aan je singel, en dan aan je beugels binden, helpt super! :)

Dat is alleen niet echt een veilige manier van oefenen. Mocht je dan vallen is de kans groter dat je in je beugel blijft hangen, die kan dan namelijk niet los komen van je zadel. Dit zou ik dus niet doen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:00

ja, daar heb ik eingelijks nooit aan gedacht!

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 20:36

Zitles is geen optie... en welke spieren span ik aan? Zou geen idee hebben... Morgen rijd ik weer, kijk wel ff! Ik heb evt. wel een foto:
Op (eerste) buitenrit, was meer gespannen dan normaal (let niet op m'n hoofd ;( ):
Afbeelding

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:38

valt me wel op dat je je tenen heel ver naar buiten draait? Tenen naar binnen! Zit int begin even raar, maar dan ga je waarschijnlijk ook beter zitten :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:38

En als je je knieen wat meer in het zadel duwt? :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:41

KozieZ schreef:
amado7 schreef:

Dat is alleen niet echt een veilige manier van oefenen. Mocht je dan vallen is de kans groter dat je in je beugel blijft hangen, die kan dan namelijk niet los komen van je zadel. Dit zou ik dus niet doen.

Hier heb je ook speciale riempjes voor. Daar zit klitteband aan. Dat schiet dan los. Ik heb ze jaren geleden een tijdje gehad, maar er was er snel 1 kapot.

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:06

Mijn instructrice zegt altijd dat je je knieen ook wat tegen het zadel moet drukken. En onderbenen ontspannen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:08

Ik denk dat het komt doordat je cap scheef zit. :j

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 18:39

Heb er net tijdens de les ff op gelet, ik denk dat ik voor mijn bovenbeen aan span en soms mijn kuiten een beetje... Probeer wel vaak met tenen naar binnen te rijden, maar dat zit vreselijk gespannen en dat is ook niet goed toch? :\ ?
Chaos schreef:
Ik denk dat het komt doordat je cap scheef zit. :j

Heb al een nieuwe gekocht! :):) Hij werd te klein!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:03

Dat lijkt misschien vreselijk gespannen, maar dat is een kwestie van wennen. Goed opletten, netjes je tenen naar binnen en dan wennen je spieren aan die nieuwe houding. Als je les hebt, laat je instructrice dan ook eens naar je hele been kijken, want op je foto zitten niet alleen je tenen naar buiten, maar eigenlijk ligt je hele been te ver naar buiten gedraaid.