te ver naar achter....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo20

te ver naar achter....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 02:17

hoi, ik heb een probleempje, ik ben nou niet de beste ruiter maar, nu zit ik dus ook met mijn kont helemaal acherin mijn zadel. :o
ik ga altijd helemaal tegen de achterkant van mijn zadel zitten, en das best wel irritant, want het ziet er gewoon echt niet uit als ik met mijn kont helemaal over de achterkant van het zadel floep terwijl er aan de voorkant nog een hele ruimte is om te zitten...
dus ik vroeg me af of iemand hier tips voor heeft? (ik heb nu helaas geen fotos, want die staan op een andere laptop en daarvan doet het internet het niet) ik hoop dat jullie me tips kunnen geven :D
xxx Amigo20

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: te ver naar achter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:46

Heb je de beugels niet te kort? Is het zadel niet te klein voor jouw? Heeft het zadel een te diepe zit of juist een te vlakke zit voor jou?

Als je de beugels te kort hebt en je wilt je benen lang maken gaat dat niet en duw je jezelf omhoog achter in het zadel, beugels een gaatje of wat langer en dan zou het al beter moeten gaan.

Ook kan het zadel te klein zijn voor jou, inch maat heeft namelijk niets te maken met het zitvlak/jouw achterwerk, maar met de lengte van je boven benen. Een lang mager persoon heeft een veel grotere inch maat nodig dan een klein dik persoon, eigenlijk.

Een te vlakke zit kan er voor zorgen dat je achter op gaat zitten en een te diepe zit ook, als je te veel opgesloten wordt.

Verder kan het nog aan de ligging van het zadel liggen, als het zadel te ver achter over ligt ga je ook achter op zitten (diepte punt is dan niet in het midden, maar achter het midden).

Zo even wat er in mij op komt, zonder foto's is het erg moeilijk in te schatten waar het aan kan liggen.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 16:46

oke, bedankt, ik heb zelf niet zulke hele lange benen, en ben zelf ook maar 1,58 op mijn profiel staan wat fotos, ik weet niet of je daar wat aan hebt ?

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 16:47

owjah, ik heb mijn beugels altijd 1 a 2 gaatjes korter dan ze moeten :P

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:10

Gekeken bij de foto's in je profiel. Ik heb vaak hetzelfde als jij namelijk. Bij mij helpt het door inderdaad beugels een gaatje langer te doen, of even zonder beugels te rijden zodat je weer terug 'zakt' in het midden van je zadel. :)

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:15

inderdaad je beugels iets langer :)
En goed vooruit kijken schouders recht en zonderbeugels Proberen :)
succes !

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:35

wat ik goed vind helpen is af en toe even zonder zadel rijden, al is het alleen maar stappen! Dan ga je beter zitten en kan je ook niet op de beugels steunen. Meestal ga je dat automatisch beter zitten en als je dan weer met zadel gaat rijden, zit je ook beter.. Maar idd beugels dan wel wat langer!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:12

Inderdaad wat zonder zadel rijden, en je beugels een stuk langer doen! :) Dan heb je gelijk een betere balans.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:36

Je kan ook proberen met je ogen dicht te rijden, dan ontspan je (bij mij iniedergeval wel zo ) helemaal..
wel verstandig is dan om iemand 't paard te longeren terwijl je erop zit.