Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kyrajansenx schreef:eerst longeren voor het rijden ? doe ik ook soms als mn pony al schrikachtig is voor ik er op ga zitten, helpt mij bij erg goed
Yusa schreef:kyrajansenx schreef:eerst longeren voor het rijden ? doe ik ook soms als mn pony al schrikachtig is voor ik er op ga zitten, helpt mij bij erg goed
Longeren vind ik niet altijd werken, sommige paarden worden er stijver van, als ze ook aan de longe niet goed lopen (en met gebruik van hulpteugels wordt dit alleen maar slechter)
Fendt936 schreef:Laura_x_ schreef:Is je paard goed rechtgericht?
Hij neigt op de linkerhand elke keer weer naar de hoefslag en op de rechterhand valt hij naar binnen.
Dus nee

! Rechtrichten inderdaad! Hier zit jouw probleempunt en tevens ook je werkpunt. Je loopt nu met je paard tegen problemen aan die je er niet al rijdend of al hulpteugelend uit gaat krijgen.

Zavanellixx schreef:Veel overgangen rijden. Dus halthouden, stap, ietsje sneller stap, middenstap, klein beetje draven en weer terug enzo. Goed aan de teugel en aan het been rijden, reactie krijgen en anders ietsje strenger, tot je echt reactie krijgt.
Wat dacht je ervan eerst eens je paard te laten ontspannen en de kans te geven om zn rug los te krijgen in plaats van hoppa in de krul?