Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
IsaBeautje schreef:Maar juist bij het activeren van haar, want het gebeurd wanneer ze echt ontspannen is en dus vaak ook wat langzamer loopt, gooit ze haar hoofdje omhoog.
Lichte spanning op je teugels,schouders, ellebogen en polsen ontspannen, buitenhand naar je navel, binnenhand opzij en naar voren

IsaBeautje schreef:Ik wil niet de illusie wekken dat ik altijd slecht contact met haar heb (kwa teugels, haha), maar ik kan mezelf wel erin herkennen dat ik ze soms te lang heb, niet dat ik echt met boogjes rijd, maar dat het wel net iets te lang is etc.
@ Patiently,
Bedankt ook voor jou reactie! Misschien dat het een mix kan zijn? En wil je ermee zeggen dat ik haar dan juist moet laten terugvallen? Of is dat aansporen wel goed in jou ogen?
IsaBeautje schreef:@ xxanoukxx1,
Ik denk dat dat in dit geval niet het geval is, we zitten amper in de mond van het verzorgpaardje, buiten het constanten contact (waar we zoveel mogelijk naar streven) en een bijzetteugel zie ik ook niet zitten. Het probleem komt niet van het paardje, maar wij, de ruiters, maken hier in dit geval een rijtechnisch fout. Maar bedankt voor het reageren.

IsaBeautje schreef:Weer bedankt voor alle reactie's! Super dat iedereen probeerd te helpen!
Ik heb nu zeker tips gehad waar ik zeker mee aan het werk kan! Hartstikke bedankt, ik ga m'n best doen!![]()
@ xNadia,
Wat naar dat je paard z'n rug helemaal vast zat! Gelukkig heb je er een osteopaat erbij gehaald en er iets aan kunnen doen! Goed zeg! Ik zal het eens met de eigenaar bespreken! Maar verder heeft het paard compleet geen problemen, ook aan de longeerlijn is het heel soepel door heel het lichaam heen! Maar toch bedankt voor de tip