Zo ik ben thuis van mijn werk, kan ik eventjes uitgebreid reageren.
Essie73 schreef:pessoatraining? volgens mij stelling 2.
Dankjewel, ik heb een pessoa liggen, ga dit soweizo proberen.
Sammie schreef:Ik vind inderdaad dat lendenen week aan doen. Als je een paard met zulke lendenen in twee stukken laat lopen dwz rug wegdrukken achterhand er niet bij, hoofd omhoog bevestig je juist dat gebied. Het kan dan zelfs erger worden. Zo’n paard breekt af achter het zadel en dat kun je met het oog heel goed zien. Dus met andere woorden train dit paard bij elkaar, kont er onder en je kan het gebied achter het zadel sterker maken. De punt krijg je niet weg en het gebied wordt ook niet boller of voller (misschien heel licht), maar je traint het paard wel ‘sterker’.
Sammie, bedankt voor je uitleg. Ik snap wat je bedoelt. Jetje is wel altijd heel nageeflijk en loopt dan ook over de rug. Ze drukt haar rug niet weg. Ik train haar vooral op afstanden momenteel en voor afwisseling en spiermassa in de bak dressuurmatig. Bedankt voor je advies en duidelijke uitleg.
Moska schreef:Misschien een gekke opmerking van mijn kant hoor, maar ik vind paard nogal arabisch ogen, in ieder geval behoorlijk luxe. Is het niet gewoon de bouw van het dier? Spieren en een beetje vet zullen wel wat doen, maar naar mijn idee zul je die punt nooit weg kunnen trainen/voeren. Op die laatste standfoto vind ik het paard eigenlijk best in een mooie conditie, iets voller zou niet misstaan, maar mager is het zeker niet. En met de jaren zal het paard ook nog wel wat uitzwaren.
Helemaal geen gekke opmerking, ze is inderdaad een volbloed arabier. Ze is momenteel nog niet erg bespierd en komt moeilijk aan. Hierdoor denk ik ook inderdaad dat het erger lijkt. Bedankt, ben ook tevreden over hoe ze er nu bijstaat, alleen mag ze wat voller vind ik. Ik hoop inderdaad dat ze in de jaren voller zal worden, ze wordt natuurlijk in Mei pas 5 én arabieren zijn laatbloeiers.
Ellie_F schreef:Aan haar bouw kun je goed zien dat ze Arabisch bloed voert. Wat zijn jullie plannen?
Sorry, overheen gelezen, is lees net terug dat jullie Endurance gaan starten.
Klopt ze is een volbloed arabier, geeft niks hoor, we rijden western, gaan momenteel dus ook Endurance starten en wie weet ooit nog Dressuur.
@ Maura en Tanjaatjuhh: bedankt voor jullie reacties, ik zal eens op zoek gaan naar de foto's van S_en_Z met Zyalda, bedankt!!