Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shiivagold schreef:zo zie je maar weer dat je beter met een ervaren paard kan beginnen, dan met een jong ding beginnen als je zelf
nog niet consequent kan om gaan met een jong dier.
en wat ik zal doen als jij met je pony nog verder wil, misschien eens de druk er af halen en gewoon lekker met
je paard gaan tutten en in de bak losgooien en een beetje grondwerk met haar doen, niks moet (en als je nog niet bekend bent met de basis een professional er bij halen?) lessen daarna lijkt mij de beste oplossing, iemand er bij halen die er verstand van heeft.. en als het gewoon niet gaat, misschien een ouder ervaren paard nemen?
en als het niet klikt zoals je zelf al benoemd, dat is toch ook wel belangrijk (en vooral leuk) met een eigen paard!
Crossss schreef:Shiivagold schreef:zo zie je maar weer dat je beter met een ervaren paard kan beginnen, dan met een jong ding beginnen als je zelf
nog niet consequent kan om gaan met een jong dier.
en wat ik zal doen als jij met je pony nog verder wil, misschien eens de druk er af halen en gewoon lekker met
je paard gaan tutten en in de bak losgooien en een beetje grondwerk met haar doen, niks moet (en als je nog niet bekend bent met de basis een professional er bij halen?) lessen daarna lijkt mij de beste oplossing, iemand er bij halen die er verstand van heeft.. en als het gewoon niet gaat, misschien een ouder ervaren paard nemen?
en als het niet klikt zoals je zelf al benoemd, dat is toch ook wel belangrijk (en vooral leuk) met een eigen paard!
Bedankt, dit is me nu dan ook helemaal duidelijk om met een ervaren paard te beginnen, maar helaas te laat.
Ik heb haar 5 jaar lang bijna alleen maar los in de bak gegooid, gelongeerd, aan de hand, grondwerk, veel poetsen.
Meer kan ik er gewoon niet mee doen, qua niet-rijden.
Blue_sky:
Ook bedankt voor jouw reactie. Ik ken genoeg instructrices, maar wij hebben thuis geen rijbak.
Ik zal dus echt naar iemand toe moeten.
Ik woon helaas in Gelderland, iets verder naar het oosten dus