Na een half jaar prutsen ben ik echt te einde raad met mn paard ik heb haar nu iets langer dan een half jaar maar het gaat echt niet zo als ik het zou willen zien! Het is een schat van een paard met een gouden karakter (zeker in de omgang) maar met het rijden is ze gewoon niet zo eenvoudig. Ze schud gewoon heel veel met haar hoofd toen we haar kochten deed ze het van de spierpijn toen is het een tijdje overgeweest en liep ze geweldig maar het zeker de laatste maanden is ze alleen maar meer gaan schudden ze schud als je de teugel vast pakt als je hem loslaat als ze loopt als ze nageefelijk loopt.Ik wordt er gewoon helemaal gek van ik dacht eerst dat het aan mij lag maar ik rijdt nog twee andere paarden en daar gaat het zo goed mee en die lopen gewoon eenvoudig en ontspannen, ik heb daar nooit problemen mee. (voor het idee ik zit nu met deze paarden op l niveau ik krijg ook vaak complimenten over mn stille hadn) Maar met mn eigen pony lukt het gewoon niet! Ik heb alles al geprobeerd van voorwaarst rijden tot meer controle over het paard, losser vast houden tot goede verbinding, van met goed recht op twee teugels tot met je binnnen been naar je buiten hand toe rijden, ik heb alles geprobeerd ik heb 4 instructeurs ( 1 dressuur les op de club 1 spring les op de club, 1 prive les met de andere paarden die ik rijd,1 waarvan ik iedere zaterdag prive les van heb) ze komen iedere keer weer met een ander idee gaan er zelf op zitten maar dan doet ie het ook nog steeds......... Ik weet het gewoon echt niet meer een martigaal en elastiek heb ik al geprobeerd maar als je maar iets lucht geeft duwd ie met vollevaart zn hoofd omhoog als ie nageefelijk loopt knikt ie de hele tijd hij is sind 3 dagen ook scheef........
Ik zal zo even een filmpje op zoeken op youtube voor het idee (ben dat zelf niet)
De dierenarts heeft naar zn rug/ en zadel gekeken de tandarst is geweest maar die heeft toen ie vervelend werdt het ergste weg gehaald, dus wil mijn vader (ik ben 16) er nog even een andere tandarts naar laten kijken en desnoods laten verdoven.
En anders naar een soort trainings centrum sturen (zou dat een oplossing zijn?)
Of als we er helemaal niet uit komen wil mn vader hem verkopen, omdat het gewoom echt niet goed gaat en met dan andere pony`s. Maar ik wil er eerst nog alles aan proberen om een oplossing te vinden! Want het is gewoon een schat van een paard, alleen van het rijden wordt ik de laatste tijd niet zo blij maar ik hoop dat we daar een oplossing voor vinden!
Als iemand een oplossing weet/ een goede trainings stal/ of iemand die mij met dit probleem goed kan helpen (ongeveer in het midden van het land) zou ik dat graag willen weten ! Owja ik was het bijna vergeten rubbere bit heb ik geprobeerd eerder reed ik met een dubbel gebroken bit heeft niets geholpen. En bitloos rijden vind ik geen optie omdat ze gewoon het ook op een bit kon een poos geleden.
Ik hoop dat jullie een gouden tip hebben want het is zo ervelend als weet dat je het wel kan en je met andere paarden gewoon fijn kan rijden en dan kom je met je eigen pony nergens, vorig jaar startkaart aan gevraagd maar nu het zo slecht gaat alles maar weer afgezegt.
Hier de filmpjes:http://www.youtube.com/watch?v=p8zv9qqW6E0&feature=context&context=G2074cd8AUAAAAAAAZAA (deze is ook van een bokker maar deze stond op youtube dus ik hoop dat ik deze mag gebeuren als voorbeeld dan
)http://www.youtube.com/watch?v=cYh0Ovca ... re=related
http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... hkuUonIRWg

?) Die van mij doet het met longeren in het begin wel maar dan heeft hij in de gaten dat hij echt "vast" zit zeg maar en dan houd het wel op en loopt hij redelijk rustig met zn hoofd. Wij hebben met bijzet en met de pasoa set gelongeerd, bij beide hetzelfde verhaal.