Aan de teugel rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerrickLover

Aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:23

Hallo ik heb een vraagje,
Ik rij in mijn groepsles meestal op Merrick,
Hij is nu bijna 13 en gaat als ik aan de teugel wil rijden,
Heel erg veel met zijn hoofd naar boven juist.
Weten jullie wat ik dan moet doen?
X - MerrickLover

Hou van men witte baby

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:24

Laatst bijgewerkt door _Nancy op 28-03-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xSimonee

Re: Aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:24

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:31

Maarsaar vind ik mijn antwoord niet!! Zeg gwn wat ik dan moet doen!!?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:32

Je vraag kun je daar ook stellen :)

Daarom is het een centraaltje, voor alle vragen wat betreft 'aan de teugel' rijden.

carditjeuhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:42

Het is redelijk moeilijk om sommige paarden aan de teugel te krijgen hoor bij sommige lukt het direct en andere willen totaal niet. :)

Je moet je teugels altijd goed in contact houden met de paardenmond en 'kneden' in je teugels
dit is nog een filmpje erover:
http://www.youtube.com/watch?v=pvOC40J4UzI

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:52

carditjeuh schreef:
Het is redelijk moeilijk om sommige paarden aan de teugel te krijgen hoor bij sommige lukt het direct en andere willen totaal niet. :)

Je moet je teugels altijd goed in contact houden met de paardenmond en 'kneden' in je teugels
dit is nog een filmpje erover:
http://www.youtube.com/watch?v=pvOC40J4UzI

Ehh, nee dat is niet hoe je een paard aan de teugel moet rijden. Dus NIET kneden in de teugels. De motor van het paard zit in de achterhand, als je die activeert gaat een paard automatisch aan de teugel lopen. Hiervoor moet je wel les hebben, anders begrijp je niet wat hiermee wordt bedoeld. Het is niet dat het paard harder moet stappen of iets dergelijks, maar actiever vanuit de achterhand.

Dus NIET kneden in je teugels, totaal niets met de teugels doen behalve contact houden/verbinding houden

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:54

Met trucjes zou ik in geen geval beginnen. Vaak hoor je 'kneden' 'handen breed' handen laag' ... noem maar op. Ten eerste werken die lapmiddeltjes neit want 'aan de teugel RijdeN' is veel meer dan enkel in de mond bezig zijn. Vaak krijg je van deze trucjes ook een verkeerde houding aangeleerd: korm zitten, pianohandjes en dat is zeer moeilijk er weer uit te krijgen.
Ik neem aan dat Merrick een manegepaard is? Voor Merrick is dat ook moeilijk. Bij die ruiter mag hij dit, bij die ruiter mag hij dat.... Een paard net rijden heeft ook met consequent zijn te maken, wat ook moeilijk is als er verschillende ruitertjes/ verschillende niveau's met hem rijden.
Misschien niet een oplossing voor je probleem, maar een paard in de hand laten draven is een verzameling van allerlei factoren (stelling nageeflijk, tempocontrole, actief ondertreden,...) En dat is moeilijk uit te leggen over het internet, omdat degene die je helpen hier op bokt ook niet kunnen zien wat eerst nog niet in orde is alvorens je met aan de teugel begint.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:54