Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar mss iets minder op de voorhand
(dit is dan ook mijn 3 jarige, de 5 de maal aan de longe
) Duhelo schreef:
dit is een voorbeeld hoe ze in principe niet mag lopen, maar die voor haar wel haar gemakkelijkste houding is. dit bied ze zelf aan, en straf ik in het begin niet af, MITS ze wel los en gehoorzaam blijft en ze mijn hand begint te volgen. dit "doen" we meestal in de losrijfase, als ik gewoon nageeflijkheid vraag, dan is het belangrijk dat ze simpelweg loslaat, waar haar hoofd dan is boeit me niet, zolang haar achterhand blijft werken
dit bedoel ik al meer met voorwaarts neerwaarts, maar eigenlijk mag de neus er een stuk meer uit en mocht ze actiever zijn (hier had ik net na een overgang draf-stap de teugels losgegooid)
hier rij ik ze dan vanuit het op de borst lopend ietwat meer voorwaarts, wat meer teugellengte, maar vraag ik wel nog altijd nageeflijkheid, dit is gewoon wat spelen met de gas en rem zeg maar, wat varierend in hoofdhoudingen.
en dit is waar we voorlopig in de training naartoe werken. om dan terug te eindigen met foto 2
verwacht niet dat ze direct loopt zoals je wil, wees nu blij met het feit dat ze nageeft, en in haar nageeflijkheid gehoorzaam en voorwaarts blijft.
probeer ze regelmatig stukken er een beetje uit te rijden, maar wees blij met enkele passen. probeer te beginnen en te eindigen met stofzuigen (voorwaarts neerwaarts) dan weet je of ze je hand blijft volgen
en met VWNW bedoel ik effectief dit:maar mss iets minder op de voorhand
(dit is dan ook mijn 3 jarige, de 5 de maal aan de longe
)
.
Dotje30 schreef:Vind dat voorwaarts neerwaarts ook een belangrijk onderdeel in de training. Heb soms als ik op de concours terreinen kijk het idee dat veel mensen niet eens een idee hebben wat het is. Het word in ieder geval niet meegepakt in het losrijden. Ze worden er ook zo lekker los in hun rug van.
Mooi uitgelegd Duhelo met al die foto's erbij. Zouden meer mensen naar moeten kijken.
dank je
Hoop dat je er wat aan hebt, ben niet zo goed aan typend uitleggen
Dotje30 schreef:Vind dat voorwaarts neerwaarts ook een belangrijk onderdeel in de training. Heb soms als ik op de concours terreinen kijk het idee dat veel mensen niet eens een idee hebben wat het is. Het word in ieder geval niet meegepakt in het losrijden. Ze worden er ook zo lekker los in hun rug van.
Mooi uitgelegd Duhelo met al die foto's erbij. Zouden meer mensen naar moeten kijken.