Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verder krijgt hij gewoon een jaarlijkse check up, tot dusver hebben ze meen ik ook nooit veel meer hoeven doen dan wat vijlen voor kleine haakjes.
maar ik vraag me wel af waarom hij voorgaande jaren nooit dergelijke problemen heeft gemaakt. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt destijds en we kennen elkaar dus erg goed, hebben alles samen opgebouwd. Eerder was hij ook juist eerder sneller te traag in tempo en tegen het been aan het reageren dan het loperige, vluchterige type.
Is het omdat we eerder gewoon lekker probleemloos hebben gereden en hij door de problemen met die neusriem heeft ontdekt dat rijden niet altijd leuk is (heeft tenslotte pijn gedaan, tenminste het hoofdstel aan)? Omdat hij een tijd vakantie heeft gehad en nu met de nieuwe instructeur weer echt aan de bak moet terwijl ik afgelopen tijd 'te makkelijk' en vrijblijvend heb gereden? Of zou hij idd - misschien door het wegvallen van spieren of wat dan ook - last hebben van zijn zadel, van zijn rug, van...? (want er is natuurlijk best wat te onderzoeken, en zelfs als er iets gevonden, is het niet zeker dat dat het probleem verklaart, want hij heeft het pas sinds een week uit de kast getrokken dus er kan ook een combi aan de hand zijn)
Voorheen was het hoger of lager instellen geen issue voor hem trouwens, hij heeft altijd een erg makkelijke aanleuning gehad. (wrs. vandaar dat het me nu zo frustreert
)
) misschien niet. Ik kan ook absoluut wel iets met je post. Helaas heb ik geen afgesloten rijbak dus hij weet ook verrekt goed dat hij me heeft zitten als hij ineens de andere kant opdraait (dat is overigens echt niet ineens snel omdraaien en wegrennen, maar gewoon stug doortanken naar rechts alsof jij niet net vraagt om links te gaan, hij klemt het bit vast en draait gewoon naar rechts)
) te gaan gebruiken behalve dat het - als ik goed rij - makkelijker is om dat wel te doen. Why on earth zou het voor een paard leuk of nuttig zijn om je achterhand eronder te gaan zetten, met impuls te gaan lopen of vage bakfiguren te gaan lopen? Op zijn best doet ie het uit zichzelf omdat hij aanvoelt dat zijn ruiter blij is met hem als hij het goed doet
Urielle schreef:Pally, hij hoeft van mij nog niet eens de oprichting in, ik besef dat we even een pas op de plaats moeten maken en dat ik niet kan verwachten dat hij zomaar even na de vakantie hop de verzameling in te rijden is, het is al bij simpelweg lang en laag rijden!Voorheen was het hoger of lager instellen geen issue voor hem trouwens, hij heeft altijd een erg makkelijke aanleuning gehad. (wrs. vandaar dat het me nu zo frustreert
)
Urielle schreef:Thank god dat er instructeurs bestaan![]()
Ben aan het rijden gegaan en ik doe het rijtechnisch op zich goed zegt mijn instructeur, maar hij speelt een beetje met me omdat ik te netjes wil rijden en hem toch niet op zijn falie geef als hij ineens de andere kant opgaat. Ik geef gewoon teveel opening en gelegenheid doordat ik geen duidelijke grens stel aan zijn gedrag. Ik ben ook veel onzekerder over mijn rijden als vroeger en vermoedelijk breng ik dat op hem over, als ik zelf met overtuiging rij is er nl. ook niks aan de hand, dan grijp ik op veel kleinere punten al in en laat ik het niet eens zo ver komen dat hij gaat spoken.
Mijn instructeur is er even opgegaan en heeft hem volop gelegenheid geboden zijn kunststukje uit te halen en dat deed hij dan ook, instructeur heeft hem even stevig op de rem gezet en omgedraaid en duidelijk gemaakt dat deze ongein niet de bedoeling is. Meneer was nu weer schaapmak -ook onder mij- dus hopelijk houden we dat zo vol.
Het zadel zou geen last moeten geven in die mate dat hij begint te spoken.