Hindernissen opstellen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MandyD98

Hindernissen opstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 13:55

hey allemaal!

bij ons op de manege hebben we iedere zaterdag springles. dan staan meestal de hindernissen klaar en hoef ik ze niet op te bouwen.
maar als ik doordeweeks ff met mijn paard een sprongetje wil maken weet ik niet precies hoeveel stappen/meters er tussen de hindernissen moeten?
bijv van een: in-uitje of een oxer enz.

iemand die kan helpen?

Groetjess
ps. mijn paard is 1.72 schofthoogte dus misschien dat je daar rekening mee kan houden?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:54

Je hebt springles, vraag het eens aan je lesgever.

van de afstanden tussen de sprongen valt het te zien. wil je in-uitjes, 1 galop sprong, 2?

edit; bij in-uitjes is het meestal 1 grote stap en 1 kleine (zo doe ik het) dubbelsprong met 1 galopsprong 2 grote stappen
drafbalk voor de sprong ook 1 grote stap en 1 kleine.

Verder moet je dit wat zoeken, niet elk paard heeft even ruime gangen.

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:18

Voor een dubbel moet er voor 1 galopsprong ongeveer 7m - 7,20m tussen beide sprongen.
Bij een in-uitje neemt je paard geen galopssprong ertussen en zet hij dus af voor de 2e sprong wanneer hij landt na de 1e sprong, en daar moet er ongeveer 3m tussen beide sprongen. :)
Verder vraag je mss best voor je begint te springen nog even raad aan je lesgever, want een in-uitje of dubbeltje is niet altijd even makkelijk om alleen te springen zonder begeleiding.
Heel erg veel succes en veel plezier !