ik heb een kelin probleempje springen met mij gaat niet zo goed ik was een maand gelden er afgevallen met springen. daarvoor ging het super goed ze had tempo, 80 cm gesprongen, sprong elke hindernis. sinds die val niet ze is langzaam, springt niet meer, weigert zo'n beetje elke hindernis of ze dreigt erna ik moet heel erg mijn benen en zweep gebruiken om haar erover heen te gaan. het langzaam rijden heb ik ook tijdens dressuuer rijden.
Kan je haar niet longeren. En doe je ook nog andere dingen met haar? Zoals grondwerk?zie je paard niet als een gebruiksvoorwerk he?
Rebecca123
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-12 08:20
nee het is mijn huurpony ik kan haar verzorgen en berijden. ik probeer haar niet als gebruiks voorwerp te gebruikenhet is alleen een beetj vervelend omdat ik er steeds bijna afval
Mastrootje
Geplaatst: 24-03-12 08:22
Ligt het niet aan jou, in plaats van aan je pony? Ben jij niet bang geworden om te springen, waardoor je paard onbewust in de weg zit?
aerdenhout1
Geplaatst: 24-03-12 08:25
Heel erg mijn benen en zweep gebruiken klinkt niet zo fijn. Waarschijnlijk ben jij zelf door de val onzeker geworden en voelt de pony dat perfect aan. Voorlopig niet springen tot het wederzijds vertrouwen er weer is. Het is oneerlijk om je paard te slaan voor iets wat jou schuld is.
Rebecca123
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-12 08:25
ik heb er geen idee bij of het bij ligt ik heb niet het gevoel dat ik bang ben er al meerdere malen afgevallen nou ik kijk wel wat er gebeurt als ik minder mijn zweep en benen gerbuik..... bedankt voor jullie tips
Heb je ook les? Ik zou zeker de pony niet dwingen over de hindernis te gaan, hoe zou je dat zelf vinden , je hebt angst en je moet springen? Maar kan heel goed zijn dat jezelf angst hebt en dat overbrengt naar de pony. Maar zou ook eens het zadel enz na laten kijken en de rug van de pony want miss heb jij met jou val wel te veel aan de pony blijven hangen waardoor er iets in zijn rug bezeerd is, hou er rekening mee dat ook een paard gevoelens heeft en je kan schoppen en slaan maar het is een dier wat ook pijn voelt en angst heeft. En je zegt dat het in de dressuur ook niet zo goed gaat , dan zou ik het probleem echt bij ej iegen techniek zoeken en eerst een dressuur matig aan de slag gaan en over een paar maandjes weer eens springen.