paard gooit hoofd naar beneden in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joke88

paard gooit hoofd naar beneden in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:41

Mijn paard heeft sinds kort een nieuw trucje bij het galopperen. Opeens gooit ze haar hoofd naar beneden zodat ik er bijna overvlieg en de controle over m'n teugels kwijt ben.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Moet ik m'n teugels net kort nemen of langer laten?

Anoniem

Re: paard gooit hoofd naar beneden in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:17

Je paard probeert je wat te vertellen. Ga eens in verlichte zit galopperen, misschien zit je haar wel in de weg. Misschien vind ze het wel moeilijk.

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:24

Je zou haar eens (met zadel) kunnen longeren om te kijken of ze het dan ook doet..

Mandy241

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:35

Anders kan fisio kijken of ze problemen in de rug heeft

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:48

Ik volg dit even mijn paard heeft het ook. Meestal stopt hij er mee als ik teugels korter neem of zweep tikje geef.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:54

Als je pard dit sinds kort doet dan zou ik zeker even op onderzoek uit gaan, doet hij het ook als je zonder zadel rijd?
Miss heb je te veel druk op de teugel zodat hij met een korte nek loopt en vraagt om meer teugel, idd controleer je zit, knijp je erg of zit je in balans,loopt het paard in balans want een paard wat niet in balans is in galop valt echt soms met heel zijn lichaam naar voren, dus waarom galopperen als je merkt dat het paard moeiet heeft en/of iets aan geeft,
Teugels korter nooit doen , aan de teugel los je dit soort dingen niet op, je zal aan jezlef moeten werken, het probleem is meestal de ruiter.