Gister heeft hij me voor het eerst er af gegooid en hij liep daarna heel hard door
Maar oke
We zijn begonnen met zijn achterbenen te activeren. Hij vind dit erg moeilijk en als het kan rent hij dan ook weg, maar is steeds redelijk terug te nemen. Tijdens de les die ik elke week heb doe we dit in Stap en in Draf. Galoperen doen we nog niet aangezien hij nog geen balans heeft en dan plat door de bochten gaat en geen stuur heeft.
Maar nu gister,
Ik was heel ontspannen en had zin om gewoon even met hem aan het werk te gaan. (wilde ook alleen even stappen, maar dan wel goed) Dus wat voltes proberen te make en af en toe rende hij weer weg.
Maar toen luisterde hij niet meer naar Ho (stem) niet op dat ik mijn ademhaling laat zakken en ontspannen zit en nog een rustig Ho zeg. Daarna zacht de teugel aan nemen en korte ophoudinge maken, Nee nog geen reactie. En hij ging steeds maar harder en harder en harder. Ik ben ik volle galop in 1 rechte lijn naar de andere bak gevlogen met als gevolg een noodstop en Hup in volle galop naar de anderekant van de bak. En dan ineens op zij springen etc etc.
Dus ploep daar ging ik
Nou even later er weer op en ik zit nog maar net en menneer neemt 1 harde aanloop en Bok. Daar lag ik weer
Nou toen was ik het even goed zat en heb hem maar even los in de bak gelaten.
Maar dt geintje heeft hij mij ongeveer een half jaar geleden ook geflikt.
vandaag komt mijn instructrice en die gaat er waarschijnlijk even op. Want Alles wat ik weet wat ik kan doen, doe ik om hem dan bij mij te houden maar hij luisterd dan gewoon niet.
iemand nog tips?
Ben trouwens erg benieuwd hoe mijn instructrice mijn pony ervaart vandaag en wat voor tips zei nog heeft.