. Hier train ik haar vooral dressuurmatig. Daarnaast heb ik haar zo'n 2x in de week bijgezet aan de longe.Ik was bezig haar OHZ te beleren. Had hier een supermeisje voor van 11 wat met haar eigen pony M reed (3e op NK, etc). Helaas is dit meisje van stal verhuist en ik ben nu met verschillende kinderen aan het proberen wat past. Ook erg wisselend qua rij ervaring.
Kinderen passen goed qua lengte en gewicht. Daar zit het probleem niet in.
Welk probleem?
Pony raakt uit balans en is nauwelijks voorwaarts te krijgen. (niet in de zin van staken, wel in de zin van langzaam lopen). Pony lijkt echt te zoeken.
Ik moet haar continu aan de gang houden met mijn zweep en mijn stem (ben nu voornamelijk bezig met overgangen stap-draf-stap-halt-stap-draf etc zodat ze beenhulpen gaat begrijpen).
Vorige ruitertje wist dit zelf goed aan te voelen en op te lossen.
Met dit ruitertje is ze helaas in oktober onderuit gegaan (pony struikelde in draf en sloeg over de kop oid, kon niet goed zien wat er gebeurde). Sinds dien heeft het rijden OHZ op een laag pitje gestaan en ben dat nu weer aan het oppakken. Alleen tja, ik loop dus een beetje vast en ik kan er moeilijk zelf op gaan zitten.
Pony lijkt geen pijnlijke rug oid te hebben. Zadel past niet 100% door overgewicht van de pony (schuift nu, lag eerder wel goed).
Maar goed, aantal dingen dus: gevallen, zadel wat niet helemaal lekker is, en onwennigheid. Of misschien maar 1 van deze dingen?
Het rijden is geen must, maar ik vind het leuk als ze straks ook braaf met een verzorgmeisje een rondje kan rijden.
iemand die er iets zinnings over kan zeggen (lastig zonder het te zien, maar voor t idee)
Als ze aangespannen wel lekker voorwaarts loopt dan doet ze dat wellicht aan de lijn op buitenritje ook