Manier monty roberts inrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Manier monty roberts inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:13

Hoi.

Ik ben opzoek naariemand die mij wilt gaan helpen mijn paardje in te rijden.
Dit heb ik op MP gezet en heb al veel reacties gehad.
Nou zat er ook 1 tussen van iemand die paarden inrijd op de monty roberts manier.
Nou ben ik daar helemaal niet in thuis, weet er ook niets van.
Omdat ze alles heeft uitgelegd hoe dat gaat etc. lijkt me dit wel wat.
Maar ik wil me er eerst een beetje in gaan verdiepen (ervaringen ervan lezen meningen etc) omdat ik niet zomaar jan en alleman laat helpen met inrijden.

Dus mijn vraag;
Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee en is dit aan te bevelen?

tamary

Re: Manier monty roberts inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:25

Monty roberts is mijn ding niet, maar vraag eerst haar referenties eens op. Annemarie van Toorn is aanspreekpunt en hoogst gekwalificeerde trainer van monty roberts in NL. Informeer daar eens naar methode en of deze persoon daar opleiding gevolgd heeft.

Ik zou ten eerste al ipv zelf een advertentie te zetten hier en op internet in het rond kijken naar wat er bij jouw in de buurt aan africhtingsstallen zit, daar kan je dan vervolgens in het echt kijken hoe ze met de paarden werken. Dat geeft je een veel beter beeld dan een verhaaltje van een onbekende. Betwijfel nl ook of goede instructeurs de tijd en zin hebben om op zo'n advertentie te reageren, meesten hebben al werk zat.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:34

Ik heb al gekeken naar africhtingsstallen hier in de buurt ;)

Ik zal het is even vragen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:52

Miss zelf eens een cursus doen bij Annemarie van de toorn?
IK zou zelf niet kiezen voor een africhtings stal, dan liever de Monty manier.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:57

Waarom niet zelf doen met behulp van? Kijk eens op mark Rashid, Rick Gore, Pat Parelli

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:07

Annemarie van Toorn is inderdaad een goed adres! Meer richting het noorden heb je Alie Vegter, collega van Annemarie, daar loop ik stage en ik heb erg veel geleerd over meer vanuit het perspectief van het paard te werken en meer bewust van elke stap die je neemt.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:12

@annebe
Omdat ik niet in mijn 1ntje mijn pony ga inrijden, wil hem niet verknallen ;) (als ik kets fout de ofzo)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:22

PB annemariev eens (Annemarie v/d Toorn) zij weet misschien wel iemand in de buurt. :j

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:25

Citaat:
@annebe
Omdat ik niet in mijn 1ntje mijn pony ga inrijden, wil hem niet verknallen (als ik kets fout de ofzo)

Ik bedoel ook msamen met iemand die kennis heeft van een van de beschreven heren. (Monty, Mark, Pat enz)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:27

Ik heb het boek 'Mijn trainingsmethoden in woord en beeld' gelezen van Monty Roberts. Daarin staat ook een heel hoofdstuk over hoe hij paarden inrijd. Misschien wel leuk om te lezen? Kun je gelijk lezen of het wat voor je is.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:12

tamary schreef:
Monty roberts is mijn ding niet, maar vraag eerst haar referenties eens op. Annemarie van Toorn is aanspreekpunt en hoogst gekwalificeerde trainer van monty roberts in NL. Informeer daar eens naar methode en of deze persoon daar opleiding gevolgd heeft.

Dit is niet juist er is maar 1 gecertificeerde trainer in Nederland op Monty Roberts zijn site te vinden en dat is niet Annemarie van Toorn , maar Luuk Teunissen. ;)
Luuk rijd ook paarden in kijk maar eens op zijn site het is een hele vriendelijke rustige jongen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:16

Als je een filmpje wilt zien van Monty Roberts en zijn manier van inrijden, kijk dan even hier:
http://www.youtube.com/watch?v=9Dx91mH2voo

Voor een discussie over de Join Up, en de meningen van bokkers daarover, kijk even hier:

[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

Ik zou zelf deze manier niet toepassen. Er zijn manieren van voorbereidend werk te vinden vanaf de grond die de overstap naar werk in het zadel makkelijker en veiliger maken.

Ik zou idd een trainer die Parelli volgt adviseren. Zoek maar even op Colt Starting, en Road to the Horse topics hier op Bokt.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:40

De een vind dit de ander dat als het paard vertrouwen heeft en er rustig bij is en je doet het samen, vertrouwd elkaar en je weet waar je mee bezig ben, dan komt het ook wel goed, wat voor manier het ook is, als er iets fout gaat moet je weer werken naar vertrouwen.