problemen met rijden en zelfs aan de hand! help me! [deel 2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellylero

problemen met rijden en zelfs aan de hand! help me! [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:24

Hoii,
hier even een herinnering waar het over ging!

ik hoop dat iemand me kan helpen.. me paard loopt namelijk onder me door en dan is hij niet meer te houden want hij is ongelofelijk sterk en hij doet ze hoofd dan namelijk ook omhoog waardoor je nog weinig kan.. ik heb ook wel is gelongeerd voordat ik op hem ging maar ik heb daar niet altijd tijd voor.. is een martingaal misschien een goed idee zodat ik meer op hem kan inspelen? persoonlijk denk ik van wel maar dan nog zal hij natuurlijk erg sterk zijn.
ik ben sinds kort ook begonnen met grondwerk lessen maar we zijn nog niet erg ver gekomen alleen het lijden en los in de longeerbak. hij is zo vervelend eigenwijs en dominant aan de hand, en altijd het touw willen pakken en er mee spelen of heel leuk ze eigen touw los trekken is hij heel goed in.

ik hoop dat iemand goede tips voor me heeft wat ik kan proberen!.

en dan hier deel 2!

we zijn dus sinds een aantal weken opnieuw begonnen met de leiderschap, dus alleen poetsen, wandelen en longeren.
in het begin was het ff moeilijk om mijn juiste plek te vinden en dacht ik bij mezelf dit gaat nooit lukken, poetsen deden we toen elke dag en wandelen maar longeren niet elke dag, dit was nog geen groot succes!
nou ben ik door meerdere mensen op stal ff geholpen zoals met de manier van longeren en als hij vast staat, echt een paard met gebruiksaanwijzing. bij hem moet je juist niet zijn stem verheffen als ie vervelend is, maar juist heel kalm blijven en niet straffen met een boze stem en goed blijven ademen ondanks dat je moet praten om te zeggen dat ik dat niet wil.
we longeren nu wel elke dag!! als ik een dag niet longeer en ga alleen wandelen dan hapt hij er maar op los en houd hij maar niet op en staan we beide continu aan het touwtje te slingeren, daarom longeer ik hem nu elke dag, zodra we daar eigelijk mee beginnen heb ik meteen meer respect, dit gaat heel goed! daarna gaan we wandelen en hapt hij zo goed als niet meer en blijft hij vaak netjes naast me lopen!
we zijn er nog lang niet! maar het gaat nu dus al een stuk beter dan voor heen! ik ben trots op ons zelf! en nee niet arrogant bedoeld.

wilde dit even laten weten aan de mensen die dus op mijn vorige topic hadden gereageert en of jullie misschien nog meer tips hebben??

Groetjes Kelly

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:37

Ik kan je niet zo heel veel tips geven omdat het probleem me niet 100% duidelijk is.
Waarom loopt hij onder je door? Wanneer? Waar? Altijd? ...
Maar wat je wel kan doen als hij zijn hoofd omhoog doet en gaat: je handen hoger houden en geen echte druk op de teugel (niet gaan trekken). Probeer hem te sturen (liefst op een volte) door lichte druk op de binnenteugel en de buitenhand iets naar voren (hij moet wel af kunnen buigen) en je gewicht op de binnenbeugel. Denk erom, niet proberen het hoofd omlaag te trekken, dit lukt toch niet, het doet hem pijn dus het verzet zal heviger worden. Laat maar lekker lopen op die volte, als de rust er weer is ga je weer rechtdoor.

kellylero

Re: problemen met rijden en zelfs aan de hand! help me! [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 18:14

dit was idd het probleem maar dat wil ik dus juist voorkomen vooral zulke gevaarlijke situaties, daarom ben ik door meerdere bokkers die op mijn vorige topic hadden gereageerd opnieuw begonnen met hem zoals je in mij vorige bericht al kan lezen, het gaat de goede kant op maar we zijn er nog lang niet! duurt nog wel ff voor we er weer op zitten ook al wil ik weer is graag op hem zitten