leren longeren shet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DonnaBonny

leren longeren shet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 17:58

Mijn shetlander wil ik graag leren longeren ze kan al wel aan de longeerlijn rondjes galloperen maar ze komt snel naar binnen toe of stopt. Ze loopt in stap en draf nog niet echt een rondje aan de longeerlijn en komt ook steeds naar me toe gelopen. Ze reageert redelijk op de commando's maar dit kan nog verbeterd worden. Hoe leer ik mijn shetlander rondjes lopen aan de longeerlijn zonder dat hij stopt of naar me toe komt?

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:40

Met de longeerzweep, en dan tussen jou en je Shet in houden! :j

xJess

Re: leren longeren shet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:43

Wat ik met mijn vriendin ook wel eens deed was dat de ene met de pony meeliep, en de ander gewoon inhet midden stond. En dan gegeven moment gaat de ene die er naast loopt weg, en is het de bedoeling dat de pony gewoon blijft lopen. :)
Maar wat je ook moet weten, is kent de shet het longeren niet, of neem hij jou gewoon in de maling? Want dan is het natuurlijk een ander verhaal. ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:45

Veel oefenen, doorzetten en ALTIJD conseguent zijn ;)
Dan moet het helemaal goed komen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:33

dit probleem hebben wij ook met onze shettie`s en die willen het niet echt leren...
geen stemcommando`s, geen rondje

ze komt bijna altijd wel als ik dicht bij ben en gaat ook leker bij me staan als ik ergens zit maar ze wil dus niks leren

wij gaan proberen of ze willen lopen als de ander mee loopt:)
nu kunnen wij niks met de zweep want daar zijn de doodsbenauwd voor...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:35

Ik ben nu ook bezig mijn verzorgpaard aan het leren/duidelijk maken. Wij werken door iemand die naast haar loopt (aan de buitenkant) en iemand in het midden. Die gene in het midden geeft gewoon de commando's en degene buiten zorgt ervoor dat pony aan de buitenkant blijft lopen en helpt evt. om duidelijk te maken wat voor tempo ik wil

XxXsophiaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:35

Mijn verzorgshet had dat zelfde probleem maar die begon er ook bij te bokken
Het baasje zelf is toen een keer komen helpen ze liet Turbo (Mijn verzorgshet) gewoon gaan turbo mocht gewoon draven maar ging zelf in gallop en Turbo was gek op het begin maar werd steeds rustiger oh ja wij hadden er gewoon een logeerzweep bij gepakt maar na een tijdje werd ze rustiger haar ogen werden kleiner en ze begon er een beetje plezier in te krijgen maar als ze te sloom ging kwam ze weer naar je toe of draaide ze om we moesten wel zorgen dat we een afstand van de kont hadden want je weet nooit maar dan ging gewoon de zweep weer op de grond en ging ze draven/galopperen na tijdje riep het baasje mij erbij en het bleef goed gaan nu doen we het vaker want ik en turbo krijgen meer vertrouwen maar het baasje zelf blijft er wel nog altijd bijstaan dit is namelijk allemaal een paar weken geleden gebeurd het kost turbo wel veel moeite en moet zeker 10 min uit laten stappen en dat laat ze me dan alleen doen en dan gaat het baasje weer dingen doen die ze doet
Ik weet niet hoe oud je zelf bent maar als je jong bent zowieso volwassene bij halen
nog veel succes ;)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:56

prugelpiet schreef:
dit probleem hebben wij ook met onze shettie`s en die willen het niet echt leren...

ze komt bijna altijd wel als ik dicht bij ben en gaat ook leker bij me staan als ik ergens zit maar ze wil dus niks leren

laat maar kan niet meer leren was ziek is 16-3-12 ingeslapen:(
toch maar met de ander proberen

DonnaBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:12

heel erg bedankt voor jullie antwoorden ik heb er best wel veel aan. Ik oefen nu ook met iemand ernaast lopen. Ze loopt nu al redelijk goed rondjes als er iemand naast loopt in stap en draf. Ik longeer haar nu ongeveer 10-20 minuten en probeer dit ook langzaam op te bouwen, ze heeft namelijk nog niet zo een hele goed conditie :)
verder laat ik nog wel even horen hoe het verder gaat ;)

DonnaBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:14

prugelpiet schreef:
prugelpiet schreef:

laat maar kan niet meer leren was ziek is 16-3-12 ingeslapen:(
toch maar met de ander proberen

Heel veel sterkte!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:19

Ooh, had net mn tip getypt en zie dat je shetje ingeslapen is..
Wat erg.:'(
Heel veel sterkte ermee!♥