Balans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Balans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:43

Hoi
Ik ben nog een beginnende ruiter en vind het moeilijk om mijn balans te vinden op het paard. Dit heb ik vooral in het aanspringen naar de galop en de galop zelf, en tijdens het lichtrijden af en toe.. Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad)? Hoe hebben jullie dit opgelost?

xShanice

Re: Balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:56

Ik heb het zelf niet gehad, maar wat een goeie oefening is is zonder beugels rijden of zonder zadel, daar word je balans beter van en je zit.

kleinvosje

Re: Balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:58

Inderdaad, zonder beugels rijden is een hele goede oefening. Als je je paard daarin niet vertrouwt, kun je ook eerst oefen met losse handen fietsen. In evenwicht blijven en sturen met je gewicht.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:16

Hoi, Ik heb hier een tip voor je, kun je zelfs zonder paard doen! Een omgekeerde cement bak (Boeren Bond), en een grote gymnnastiekbal hier op leggen. Een grote skippybal kan ook. Daarop zitten en leren balanceren. De voeten moeten van de grond zijn. Dit zal de 1e tijd erg moeilijk zijn, maar wanneer je zo ver bent dat je dit zonder houvast kunt doen, dan merk je dit direct in positieve zin wanneer je op je paard rijdt.
Dit laat ik de cursisten in m'n clinics ook doen.
Succes.

http://www.zadelpasservicelibertad.nl