springen en B brevet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

springen en B brevet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:39

Heej bokkers,
Binnen een paar weken tijdens de tweede week van de paasvakantie doe ik mee aan paardrijbrevetten A en B. Ik wou al lang leren springen en daar ben ik dan nu mee begonnen, ik kan wel al redelijk goed meegaan met de sprong maar niet heel goed aangezien ik het nog niet heel lang doe. Nu heb ik dus schrik voor dat examen. De dressuur proef ziet er niet zo heel moeilijk uit maar voor de springproef heb ik wel bang. Het zijn niet veel sprongen maar van de hoogte heb ik bang dat dat niet gaat lukken.

Ik weet dat dit best laat is, maar ik wil het heel graag doen. Ook ga ik niet graag af want de proeven zijn op mijn oude manege waar ze mij nog wel kennen :o .

Zijn er hier mensen die hun brevetten ook gehaald hebben? Was B moeilijk??

Doeei.

flodske

Re: springen en B brevet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:42

Ik heb m'n A gehaald :D
Dat was echt simpel...
Vergeet wel je theorie niet te studeren ;)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:44

Nee mijn lerares gaat samen met ons (we zijn met 4) de eerste drie dagen theorie doen, en wat oefenenen en dan de vrijdag de proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:33

haha... ik moet binnenkort (in mei) ook die proef doen en heb ze nog maar op papier gelezen... tuurlijk heb ik al geen zin meer (mijn paard springt niet super)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 21:57

Ik heb ook zo bang voor die springproef, en er is nog zoveel waar ik aan zou moeten kunnen werken zijnde mijn galop + beugels maar met maar 2x per week rijden en de komende examens valt er al heel wat weg.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:12

B brevet is normaal gezien een heel stuk moeilijker dan A. Ik heb al veel goede ruiters weten buizen voor hun B brevet. Je moet toch al redelijk kunnen springen om erdoor te raken en je dressuur goed onder de knie hebben. Het hangt natuurlijk ook deels af van wie het brevet afneemt, maar als je dan zo'n 'mierenneuker':o krijgt buizen ze je om het minste dat je verkeerd doet.

Ik wil hiermee niet zeggen dat je het niet moet proberen, liefst zelfs, ben je erdoor, zeer goed :) , zoniet ben je ervaring rijker en weet je waar je de volgende keer op moet letten en nog meer moet op oefenen. Dit is gewoon de persoonlijke ervaring die ik heb met afleggen B brevet. ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:14

mag ik vragen wat het voor nut heeft om je B brevet te halen?

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:16

als je je B behaalt heb is het volgende brevet dat je kan halen een brevet om les te geven. Als je dus instructeur wilt worden moet je je B ook behalen.

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:19

Ik heb m'n a-brevet gehaald, terwijl ik nog NOOIT had gesprongen, ik had de dag ervoor een sprongetje genomen en dat ging super. En ik ben erdoor !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:47

maar ik ben niet slim geweest.... ben zelf een angsthaas & mijn paard ook... tuurlijk wil ik het perse met hem doen :P

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 23:03

Oh dat is niet het probleem, de pony waar ik mee rij is misschien nog heel jong en een hengstje maar een van de braafste ponys waar ik al op gereden heb, heel nieuwschierig en niet bang, en vooral springt hij heel goed, maar mijn lerares is gaan kijken naar de vorige brevettendag en zei dat het een jury was die ze kende en die eigelijk hogere verwachtingen heeft dan zou moeten en dat ze hoopte dat we die niet hebben.