ja knikken met het hoofd tijdens het nageven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

ja knikken met het hoofd tijdens het nageven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:28

hoi bokkers,
mijn paard doet sinds een tijdje aan een soort ja knikken met haar hoofd tijdens het nageven. als ze dus niet nageeft heeft ze dit ook niet. waarom doet ze dit en hoe kan ik zorgen dat het stopt? even te verdere info: mijn handen leven soms een eigen leven maar hier heb ik ook les voor en de laatste tijd is dit erg verbeterd maar het zou hier natuurlijk ook aan kunnen liggen!

groetjes!

Anoniem

Re: ja knikken met het hoofd tijdens het nageven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:32

Jij geeft haar geen vaste aanleuning waardoor ze gaat zoeken met haar hoofd. Dat is wat ik denk, maar dat is lastig raden omdat ik het niet kan zien.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:33

ik volg even die van mij doet het ook een beetje.
in iedergeval een tip blijf goed drijven zodat je je paard tegen je hand rijdt

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:47

ze loopt ook wel wat langzaam en zelf vindt ik ook dat ik haar met de hand veel tegen hou zou het misschien helpen haar goed voorwaarts te rijden en dan tegen de hand aan te rijden idd? ( ik wordt dan wel gauw te sterk met mn hand om te voor komen dat ze gaat schudden)
hoopt een beetje duidelijk omschreven te hebben hihi!

btw. het is best vervelend want het voelt als of ze bij iedere pas haar hoofd een stukje naar benenden doet en weer omhoog en bij iedere pas wordt dat echt vervelend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:48

dressuur518 schreef:
ze loopt ook wel wat langzaam en zelf vindt ik ook dat ik haar met de hand veel tegen hou zou het misschien helpen haar goed voorwaarts te rijden en dan tegen de hand aan te rijden idd? ( ik wordt dan wel gauw te sterk met mn hand om te voor komen dat ze gaat schudden)
hoopt een beetje duidelijk omschreven te hebben hihi!

btw. het is best vervelend want het voelt als of ze bij iedere pas haar hoofd een stukje naar benenden doet en weer omhoog en bij iedere pas wordt dat echt vervelend

Ontspanning krijg je aleen door zelf ook te ontspannen en nageeflijkheid komt van achteruit. Dus ja, de achterhand activeren en rustig contact houden met de mond, niet terugwerken.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:51

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:57

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:58

dat is on balans dat paard is de mijne en was daar 1 maand onder het zadel

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:01

nicky_rilana schreef:
dat is on balans dat paard is de mijne en was daar 1 maand onder het zadel

oke maar die van mij is 8 en het rijden gaat zo met z`n ups en downs en eerder deed ze dit nog niet !

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:02

misschien dat ze dan net niet na geeft mijn pony ging schudden met zijn hoofd, als ze net niet na gaf, heb je toevallig les? misschien weet zij het, of anders zou ik je wel als advies geven om les te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:04

Als hij het eerst niet deed kan het ook zijn dat er een ongemak is. Kan het zadel zijn, jij kan de hulpen niet goed geven of ze heeft andere ongemakken.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:05

ja ik heb les maar mijn instructie is op vakantie en ik rij ook bij een vereniging maar helaas kan ik daar nu niet om tips vragen want ivm rhino gaan de lessen niet door!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:06

oow ja ik snap het.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:06

Joolien schreef:
Als hij het eerst niet deed kan het ook zijn dat er een ongemak is. Kan het zadel zijn, jij kan de hulpen niet goed geven of ze heeft andere ongemakken.

zadel ligt zo ver ik het kan zien goed dit is een op maat gemaakt zadel dus die zal toch niet van de een op andere week veranderen? hij is ook niet gevallen! dat ik de hulpen verkeerd geeft zou wel kunnen!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 22:07

nicky_rilana schreef:
oow ja ik snap het.

dus daarom dacht ik ik vraag het even op bokt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 07:19

Denk dat je misschien opnieuw moet leren om je paard correct te rijden, want het klinkt alsof hier van alles mis gaat. Misschien je eerst eens inlezen in wat nageeflijkheid eigenlijk is, want ik heb het idee dat je daar alleen over hebt gehoord van je lesgever, en.wss houdt het bij jullie in: vasthouden van voren, tot paard inknikt........ nou, dát is iig geen nageeflijkheid.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:02

Heb je al een gebitsverzorger of paardentandartsen er bij gehad. Het kan zijn dat het afbuigen vanaf een bepaald punt zeer gaat doen. Om goed af te kunnen buigen moet de onderkaak naar voren kunnen schuiven.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:35

Yamcha schreef:
Denk dat je misschien opnieuw moet leren om je paard correct te rijden, want het klinkt alsof hier van alles mis gaat. Misschien je eerst eens inlezen in wat nageeflijkheid eigenlijk is, want ik heb het idee dat je daar alleen over hebt gehoord van je lesgever, en.wss houdt het bij jullie in: vasthouden van voren, tot paard inknikt........ nou, dát is iig geen nageeflijkheid.

nou nee want eerder liep mijn paard altijd gewoon nagefelijk en dan weer een tijdje niet en dan weer een poosje heel goed en ook heb ik een ander jong paard die ik rijdt en die loopt ook gewoon fijn, maar daarom vraag ik me ook af waar dit komt omdat het dus eerder wel goed is gegaan! zelf denk ik ook idd dat ik haar er meer door heen moet rijden door haar ook van achter te wat meer le laten lopen :j

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 16:35

Albert schreef:
Heb je al een gebitsverzorger of paardentandartsen er bij gehad. Het kan zijn dat het afbuigen vanaf een bepaald punt zeer gaat doen. Om goed af te kunnen buigen moet de onderkaak naar voren kunnen schuiven.

heb de tandarts een paar maanden geleden er al bij gehad!