Beugellengte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Beugellengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 11:08

De afgelopen tijd heb ik verschillende HAW en RITP topics bekeken en doorgelezen. In sommige topics werden opmerkingen gemaakt over beugellengte ('Je beugels mogen wel 2 gaten korter!'). Als ik dan naar die foto's kijk, lijken de benen (imo) al vrij lang, en als ik naar een foto van mezelf kijk lijken mijn beugels dan weer te kort. Mijn instructeur zegt dat de lengte goed is en ik vind het ook prettig rijden, als ik ze langer doe heb ik vaak moeite met lichtrijden en hakken uitdrukken. Ik heb even geen foto, maar ik maak de beugels altijd gewoon op maat met m'n armen. Nu is mijn vraag dus: heb zulke korte armpjes dat ik mijn beugels zo kort maak, of zou ik het eigenlijk heel anders moeten aanpakken?

Ik begrijp dat het wat lastig beoordelen is zonder foto, maar ik zou er zo even geen hebben.

Edit: ik heb een topic gevonden uit HAW waar ik me bijvoorbeeld over verbaasde. Het topic is geopend door Naaoommii, zij kreeg het commentaar dat haar beugels langer mochten.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1608550
Laatst bijgewerkt door Nightingale op 10-03-12 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

inge_romeo

Re: Beugellengte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:09

gewoon rijden waarmee jij het fijnste rijd!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:34

Het voorbeeld dat je geeft is eigenlijk niet zo goed voorbeeld. Het zadel is voor haar te klein waardoor ze niet goed kan zitten en ze met haar knieën voor het zadel komt en daarom zouden de beugels eigenlijk wel langer "moeten".
Het is voor iedereen verschillend. Ik heb ze zelf het liefst zo lang mogelijk. Omdat je met korte beugels vaak verkrampt zit. Met lange beugels zit ik veel makkelijker ontspannen en kan ik liggen men benen ook beter.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:46

Beugellengte is vooral als je al langer rijd erg persoonlijk. Het meisje op de foto zou ze twee gaten langer mogen doen. Dan kan ze beter zitten. Maar paard is eigenlijk te klein voor haar alsmede het zadel.
Als jij je prettig voelt met hoe je je beugels hebt, nou dan gewoon lekker houden zo.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 12:49

Oké, bedankt! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:53

Ik let nooit op de lengte van mijn armen, maak de beugels pas op maat als ik erop zit. En dan zorg ik ervoor dat als mn benen langs het zadel naar beneden hangen de beugels ongeveer ten hoogte van de knobbels bij je voet zitten, dan zitten ze meestal wel goed :)