Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
debravanesch schreef:Hey,
ik heb net een paardje overgenomen. Ik kende haar al langer en heb haar al zien rijden, ze reed mee in de lessen.
Nu weet ik ook dat ze in galop soms nogal hevig wordt en snel wil.
Helpt het als ik als ze versneld of weg wil racen een kleine volte maak om haar zo terug over te laten gaan in draf of stap en dan opnieuw te galopperen en dit te blijven doen tot ze rustiger galoppeerd? Of zijn hier betere manieren voor? Andere tips?
sliertje schreef:Eerst tempo bepalen tijdens stap, daarna draf en dan pas galop.
Als je paard in de galop niet goed terug wil schakelen heb je vaak al kleinere problemen hiermee in de draf en stap. soms misschien al zonder dat het je is opgevallen, maar de meeste ruiters zijn in de langzamere gangen al niet consequent genoeg. Vervolgens komt het in de galop naar buiten en weet men de oorzaak niet te vinden.
Ga eens aan de slag met wegstappen en voel goed of het tempo "van jou" is. Ook in de draf.
Maak veel overgangen en wees consequent naar jezelf toe. Je zult zien dat alle overgangen en het schakelen beter gaat en dat het in de galop ook beter zal gaan!
Succes!
snappie ?