tegen de hand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meagen

tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:49

hallo

ik wil graag tips
hoe ik het kan op lossen

mijn paard is met springen heel erg tegen de hand aan en met dressuur niet
ik heb alles er al bij gehad van ostiopaat tot een nieuw zadel
tandarts heb ik er ook bij gehad
tips zijn altijd welkom

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:20

Spring je met hetzelfde zadel als dat je dressuur rijdt, bv een VZH zadel, of heb je een springzadel? Indien je een springzadel hebt, probeer dan eens alleen te dressuren met dat zadel. Hoe reageert je paard dan?
Is er dan niets aan de hand, dan ligt het, waarschijnlijk, niet aan het zadel. Kun je niet dressuurmatig rijden met je springzadel, dan klopt er toch iets niet. Een nieuw zadel is geen garantie dat problemen opgelost zijn, een passend zadel kan echter veel problemen oplossen.

Hoe uit hij zich met springen tegen de hand? Geen aanleuning willen nemen, te snel willen gaan en niet meer open staan voor je hulpen, je aanwijzingen. Wil hij zo graag springen, dat hij nergens meer voor open staat?
Ik wil je graag helpen, maar heb meer info nodig.
Succes.

http://www.zadelpasservicelibertad.nl

Blondie20

Re: tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:23

Misschien vindt hij dressuur minder leuk dan springen en wordt hij daar dus minder enthausiast van? Ik zou het proberen met balkjes in de dressuurtraining , kijken of hij dan iets meer tegen de hand wilt lopen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:23

Wat zegt je instructie? :)

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 16:35

ik rij met het zelfte zadel ald met dressuur ik heb mijn oude zadel al een keer naar laten kijke die was niet goed
omdat die te ver naar achter kantelde
nu heb ik al sins een maand een nieuwe die ligt al veel beter dan de oude

ze wil zeer graag over de hindernissen en gooit daar door haar hooft hoog de lucht in
enegste wat ik dan kan doen is haar voor de hindernis weg sturen maar dat is ook niet de bedoeling
en dan na de hidernis duurt het even voor dat ik haar weer terug heb

heb ook al een keer geprobeerd om nog geen 2 meter voor de hindernis te staan en dan eventuueel in draf of in galop te gaan
maar dan is het net een cross paard

hoop dat je hier wat aan heb

Marjolijnvdh schreef:
Spring je met hetzelfde zadel als dat je dressuur rijdt, bv een VZH zadel, of heb je een springzadel? Indien je een springzadel hebt, probeer dan eens alleen te dressuren met dat zadel. Hoe reageert je paard dan?
Is er dan niets aan de hand, dan ligt het, waarschijnlijk, niet aan het zadel. Kun je niet dressuurmatig rijden met je springzadel, dan klopt er toch iets niet. Een nieuw zadel is geen garantie dat problemen opgelost zijn, een passend zadel kan echter veel problemen oplossen.

Hoe uit hij zich met springen tegen de hand? Geen aanleuning willen nemen, te snel willen gaan en niet meer open staan voor je hulpen, je aanwijzingen. Wil hij zo graag springen, dat hij nergens meer voor open staat?
Ik wil je graag helpen, maar heb meer info nodig.
Succes.

http://www.zadelpasservicelibertad.nl

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:48

Het zadel past beter dan de vorige, misschien erg vervelend maar het zou goed moeten passen. Of in ieder geval goed passend gemaakt moeten worden dmv een speciale pad. Maar goed, het is mogelijk dat je paard dit doet omdat het zadel dus niet lekker ligt, maar ook is het mogelijk dat dit aangeleerd gedrag is. Hoe reageert je paard met longeren en dan een balkje op de grond. Misschien ook rennen? Rustig laten rennen, na 10 x er over heen te zijn geweest komt hij er achter dat het balkje hem niets doet en wordt hij steeds rustiger. Ik weet niet hoelang je hem al rijdt, is er toen ook al mee gesprongen? Dit is waarschijnlijk een vlucht reactie op de hindernis. Van voren af beginnen en ook dressuurmatig meer onder controle krijgen. Zonder trekken en plukken aan het paard. Africhting en opvoeding van een paard is echt niet makkelijk, heb je instuctie die je hiermee kunnen helpen?
Succes, Marjolijn