Schuimen aan aan kant van de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RDJ

Schuimen aan aan kant van de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:25

Het valt me recentelijk op dat mijn paard aan de rechterzijde van zijn mond veel meer schuimt als links. Of dat altijd zo is geweest weet ik niet, omdat het me nu pas sinds een week echt is opgevallen. Ik merk met rijden ook wel dat hij in de aanleuning wat moeite heeft. Probeert te kantelen en soms wat vast houdt. Dit zou verband kunnen hebben met het schuimen. Maar nu is mijn vraag waar kan dit aan liggen? Het is nog een jong paard. Wellicht wisselen? Herkent iemand dit probleem?

Anoniem

Re: Schuimen aan aan kant van de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:34

Kan heel goed met wisselen te maken hebben. Let eens op of hij ook ongelijk bezweet is op het lichaam. Het kan ook komen door scheefheid.

parelliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:09

ik herken het schuimen wel dat doet het paard waar ik op rij ook heel erg veel en ja het komt er niet altijd aan beide kanten uit soms links en soms recht en soms schut ze dan zo met der hoofd dat ik ook helemaal onder zit hahah

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:18

Er wordt wel eens gezegd dat een paard minder schuimt aant de kant die hij vasthoudt. Dus de kant waar veel schuim zit is de kant waar hij makkelijker loslaat (inbuigt).