Rijlessen bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Punt

Rijlessen bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 20:22

Les is een MUST! dat is gewoon zo, nu ben ik begonnen met een hackemore en dit wil ik ook graag voort blijven zetten. Mijn vraag is dan ook: "maakt het veel verschil en moet je dan een instructeur hebben die daar veel vanaf weet of niet?"

Mijn instructrice heeft het te druk gekregen en heeft dus geen tijd meer voor mijn lessen waardoor ik dus op zoek moet naar een andere. Mijn zusje zegt dat haar instructrice dat vast wel kan en dat er vrij weinig verschil in zit.

Wat vinden jullie?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 07:53

Hallo, er is weing verschil in bitloos en met bit rijden. Met een hackamore is er meer kans dat je paard gaat hangen op je handen. Als je daar alert op bent, is er niets aan de hand. Niet elk bitloos hoofdstel is geschikt voor elk paard. Net zoals niet elk bit geschikt is voor elk paard. Het is even uitproberen wat prettig werkt bij een paard. Je rijdt vanzelf meer met de zit. Wanneer je een instructeur hebt die zich er even in wil verdiepen is het prima.
Ik geef ook les in bitloos en heb er goede ervaringen mee. Mijn paard, PRE hengst, rijd ik al jaren met een hackamore. Ook dressuurmatig, enkelvoudige galopwissels, wijken, conragalop, e.d.

Succes, Marjolijn

Whupp

Re: Rijlessen bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:58

Probeer het gewoon bij die andere instructeur. Als het niks is kun je altijd nog ergens anders gaan lessen. Ik rij ook bitloos en heb les van iemand die het niks uitmaakt. Ze rijdt zelf wel met bit, maar als ik zonder bit wil is dat prima. De basis is en blijft hetzelfde.