Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HBZ schreef:Het probleem bij mij is dat wanneer ik mijn paard schijnovergangen laat rijden, hij slecht terug te krijgen is in stap. De overgang van draf naar stap maakt hij niet super ( tenminste dat vindt ik). Hij gaat dan langzaam draven en uiteindelijk in stap. Hoe kan ik dit oplossen?
Zelf denk ik dat hij meer been moet hebben. Maar het probleem daarbij is dat ik hem dan niet meer in stap krijg maar dat hij gaat draven. Moet ik mijn hand dan meer sluiten?
Langcara schreef:*knip*
Dus eerst die oefeningen doen die hierboven geschreven staan. En dan niet steeds vragen bidden en smeken of dat hij asjeblieft aan wil draven. Nee, één kuitdruk en geen reactie? Dan PATS die sporen er in dat hij naar voren schiet.
HBZ schreef:Mij is aangeraden om een paard met een traag zwak achterbeen, niet teveel werk op volte's te doen. Hoe staan jullie daar tegenover?
zippora schreef:Misschien nog een kleine tip: heb je al uitgesloten dat hij last van zijn rug heeft?
Mijn paard was niet (meer) vooruit te branden, maar deed wel zijn best, van voren was verruiming maar van achter gebeurde gewoon niets.
Ostheopaat langsgeweest, er zat een wervel vast precies bij de plek waar hij zijn achterhand moet kunnen buigen om hem eronder te zetten. Hij kon dus gewoon geen kracht zetten van achter.
Sindsdien zit de motor er weer fantastisch onder!
HBZ schreef:Ik heb gisteren gereden, en heb veel overgangen gereden. Het paard liep goed. Ik merkte wel dat hij rechts achter moeite had met de zijgangen. Daarin had hij moeite met het rechterachter been onder de massa te zetten. En op de rechterhand valt hij gemakkelijk door het binnenbeen. Hieraan heb ik gewerkt. Dus ik denk dat het rechterachterbeen ook meer aandacht nodig heeft.
Ik wil het nog even zo proberen en mocht het dan niet helpen ga ik een osteopaat zoeken.
Rumpleteaser schreef:Afgezien van de tips hierboven: vergeet niet dat je paard 'nog maar' vijf jaar is.
Die van mij is 4,5 jaar een heeft er ook best een beetje moeite mee.
Bij hem is dat puur een kwestie van een gebrek aan kracht; hij moet nog wat sterker worden.
Dus we doen nu veel 'krachttraining'