Paard hangt tegen het been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Paard hangt tegen het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 13:06

Hoi Allemaal!

Ik heb een klein probleempje: ik rijd een westernpaardje bij, 3x per week. Vorige week was de eigenaresse op vakantie, en merkte ik na drie dagen dat Fuego erg tegen mijn benen gaat hangen in een volte. Daarnaast valt hij aan het einde van de trainen erg naar binnen (als hij er geen "zin" meer in heeft). Dit probleem is er niet als de eigenaresse zelf ook rijdt, omdat zij dan corrigeerd. Hoe kan ik zorgen dat hij stopt met hangen? Ik corrigeer hem zelf ook door stelling te vragen, de achterhand er meer bij te nemen en een pasje naar buiten te laten wijken, maar daarna doet hij het gewoon weer. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat hij stopt met hangen en niet meer zo naar binnen valt?

Alvast bedankt voor de reacties!

FCSA

Re: Paard hangt tegen het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:18

Weet niet hoe hij precies gereden wordt/beleerd is? Uit mijn westerntijd kan ik me herinneren dat ik met mijn benen eraf reed, en zodra hij naar binnen viel op de volte dat oploste met kleine 'klopjes' met mijn been, bij reactie weer los. Zorgen dus dat hij niets te hangen heeft, zou ik zeggen.

midgie

Re: Paard hangt tegen het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:20

Miss meer ondersteunen met de teugel op de schouder op de volte en je been er eens afhalen, bedenk dat je been de achterbenen bedienen en de indirecte teugel hulp de schouder, door meer de schouder naar buiten te plaatsen zal het paard minde rin de volte gaan hangen dus meer in balans komen , geef ook niet som te hangen hoe meer been hoe meer het paard er tegen in komt, dat is namelijk een natuurlijke reactie van een paard, zeker als hij door de eigenares zonder veel druk word gereden, probeer met minder eens meer te bereiken.