Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roxxxhorses schreef:Waarschijnlijk kantelt je pony met zijn hoofd. Dit komt meestal door ongelijke druk (contact) met je teugels naar de mond. Verder "rijd" je een pony niet aan de teugel door met je handen te gaan klungelen, maar ik denk dat een goede instructeur jou het best uit kan leggen hoe.jij het beste uit je pony kunt halen.
brummetje schreef:Roxxxhorses schreef:Waarschijnlijk kantelt je pony met zijn hoofd. Dit komt meestal door ongelijke druk (contact) met je teugels naar de mond. Verder "rijd" je een pony niet aan de teugel door met je handen te gaan klungelen, maar ik denk dat een goede instructeur jou het best uit kan leggen hoe.jij het beste uit je pony kunt halen.
ik rij hem gemoon zoals hij moet aan de teugel in de bak doet hij dat netjes maar bij ons in de wei is dat zowat onmogelijk
brummetje schreef:Stravero schreef:Heb je teugels met van die blokjes erop ? Dan kun je extra controleren of je handen gelijk zijn. Doet de pony het ook met longeren of als hij vrij loopt of alleen onder het zadel?
jaa dat heb ik idd maar ik rij gwn met evenveel druk op bijde teugels
brummetje schreef:hoezoo denk je dat ik een paard niet aan de teugel kan krijgen ofzo![]()
hij heeft mega veel beendruk nodig maar zodra hij even loopt gebeurt het weer
bello2005 schreef:ik heb 2 merries gehad, en beide hadden hier ook last van, het was een welsh kruising en een haflinger kruising.
ik heb het er uit gekregen met veel longeren en veel voltes maken in de richting waar het hoofd niet na binnen kwam.
misschien een tip ?
S_en_Z schreef:http://desmond.imageshack.us/Himg828/scaled.php?server=828&filename=dressuuri.jpg&res=medium
Is dit het kantelen dat je bedoeld? Of is het nog erger?
Ik zag dat dit je pony is, toch? Sorry dat ik niet zo vriendelijk reageerde. Maar met een elastiek los je het probleem echt niet op meissie.
Groetjes.