nageeflijkheid!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

redbulllover

nageeflijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:20

hallo!
ik heb een vraagje want voor dat mijn pony een blessuure aan haar schouder kreeg liep ze super! lekker nagevelijk en gewoon fijn!
toen kwam die blessuure ze heeft daar door 3 weken stil gestaan! nu rij ik weer vol op maar ik krijg haar niet meer nagevelijk! het is niet zo erg maar ik baal er gewoon van!

hier een foto van mijn pony Redbull
Afbeelding

weet iemand waardoor dit komt dat ze nu niet meer nagevelijk loopt?
en hebben jullie tips hoe ik haar weer nagevelijk kan krijgen zonder te treken aan haar mond!??

groetjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:26

Hoho niet zo ongeduldig dame, het is zaterdagavond, meeste mensen hebben wel wat anders te doen.

Hoe rijd je haar nageeflijk? Heeft ze nog last van de blessure?

kleinvosje

Re: nageeflijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:28

Jemig, heb je haast? Er is een centraal topic voor nageeflijkheid en aan de teugel volgens mij, kijk daar eens voor info.

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:28

nee ze heeft er gelukkig geen last van! ik rij haar eerst lekker los veel voltetjes en figuren dan ga ik haar wat vragen aan de binnekant.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:29

nageeflijk lopen is iets wat een paard doet als hij ontspant en soepel is. Blijkbaar is hij dat nog niet, dus werk daar rustig aan en het komt vanzelf terug. Je moet het niet wíllen want dan lukt het sowieso niet. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:29

redbulllover schreef:
nee ze heeft er gelukkig geen last van! ik rij haar eerst lekker los veel voltetjes en figuren dan ga ik haar wat vragen aan de binnekant.

Nooit vragen! Het moet vanzelf komen. :)

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:30

kleinvosje schreef:
Jemig, heb je haast? Er is een centraal topic voor nageeflijkheid en aan de teugel volgens mij, kijk daar eens voor info.

ik zal eens het topic gaan doorlezen! bedankt voor de tip!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:30

Wanneer heeft ze die blessure gehad?

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:31

Illusion1990 schreef:

begin herfst vorig jaar!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:33

redbulllover schreef:
Illusion1990 schreef:

begin herfst vorig jaar!

En hoelang rijd je inmiddels weer?

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:34

klein half jaartje!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:36

Best kans dat ze door de blessure ergens anders in haar lijf iets is gaan vast houden en dus pijn/stijf is. Dit hoeft niet per definitie in de schouder te zitten. Overigens kan het ook andersom. Dat je pony ergens last van gehad heeft en zo is gaan ontlasten dat ze pijn in haar schouder kreeg.

Wat is precies de blessure geweest? Waren dit gewoon vage klachten, of is er echt daadwerkelijk iets aangetoond. Je kan eens overleggen met je dierenarts om eens naar een chiropractor te kijken.

Als alles recht in het lijf staat, kan je rij technisch aan het werk.
Nageeflijkheid is een bijkomstigheid, je paard moet ontspannen zijn, rechtgericht, voorwaarts/impuls, etc. Als dat alles goed is, is het paard automatisch nageeflijk.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:39

Quir schreef:
Best kans dat ze door de blessure ergens anders in haar lijf iets is gaan vast houden en dus pijn/stijf is. Dit hoeft niet per definitie in de schouder te zitten. Overigens kan het ook andersom. Dat je pony ergens last van gehad heeft en zo is gaan ontlasten dat ze pijn in haar schouder kreeg.

Dank! _/-\o_ Dat antwoord wilde ik ook geven. Vandaar mijn vraag hoe lang ze al weer aan het rijden is. Al weer een tijdje. Kun je je inderdaad bovenstaande gaan afvragen.

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:39

Quir schreef:

Wat is precies de blessure geweest? Waren dit gewoon vage klachten, of is er echt daadwerkelijk iets aangetoond. Je kan eens overleggen met je dierenarts om eens naar een chiropractor te kijken.

Als alles recht in het lijf staat, kan je rij technisch aan het werk.
Nageeflijkheid is een bijkomstigheid, je paard moet ontspannen zijn, rechtgericht, voorwaarts/impuls, etc. Als dat alles goed is, is het paard automatisch nageeflijk.

Redbull had een spiertje verekt! eerst dachten we dat het aan der platvoeten lag maar toen is de hoefsmit gekomen en daar lag het niet aan, het lag dus aan haar schouder, op haar schouder moesten we tomba gel smeren! toen is het snel overgegaan.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:06

Als ze uit zichzelf niet nagevelijk gaat lopen als je haar ontspannen rijd is er waarschijnlijk toch nog ergens een probleem... voorwaarts neerwaarts is iets waar je mee kan beginnen vind ik.. en de rest komt (als het goed is) dan vanzelf... Maar zoals eerder al aangegeven is, niet overvragen.. het kan alleen maar meer problemen op gaan leveren..

Geduld is een schone zaak.. ;)