Heeft iemand tips over mijn drukke NRPS pony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hemasa

Heeft iemand tips over mijn drukke NRPS pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:15

Hee bokkertjess! :#

Ik heb een paar vraagjes, waar ik al heel lang mee zit.. Maar nu heb ik de tijd, dus ga ik ze gewoon stellen.
Ik heb een pony, hij heet Herco, is een NRPS ruin van 1.48 meter en wil heel graag! Hij is ontzettend lief, kan van alles, maar ik kan soms echt niet met hem overweg. Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar en rijd heel af en toe met hem buiten, maar heel vaak in de binnenbak. In het begin was Herco heel druk in de bak, maar nu ik hem langer heb, kan ik heel goed overweg met hem in de bak. Maar als ik een buitenrit ga maken, houd ik hem echt niet! Dan duw ik hem maar met zijn neus in de reet van een andere pony die mee is op rit, omdat ik op dat moment niks anders kan. Ook al gebruik ik met buiten rijden een Martin-Gaal, heeft er toch nog iemand tips voor dit probleem? :o

En nu mijn tweede probleem: Mijn pony kan heel goed springen, echt ontzettend goed. Bij de vorige eigenaar heeft hij ook redelijk hoog dressuur gelopen, maar het komt er dus op neer dat hij achterwaarts kan, zijwaarts en heel goed aan de teugel kan lopen. Maar het lukt me echt niet! Aan de teugel dan eventjes een paar seconden, en dan trekt hij zijn hoofd weer omhoog. Heeft iemand misschien tips? :9k

Doeeewg!
(_)(_)jes van HerrieBerrie en xxx van Roos. /3

Anoniem

Re: Heeft iemand tips over mijn drukke NRPS pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:36

Nog lekker even wachten met buitenrijden en andere moeilijke dressuuroefeningen, je bent er zelf misschien gewoon nog niet klaar voor. Dat is helemaal niet erg, maar hoge dressuur zijn niet truukjes die je zo even leert, dat is best ingewikkeld.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:06

Heb je les met je pony? Dat is het aller belangrijkste!
Je instructrise kan je juist goed helpen met deze "problemen"!!

Lekker gaan rijden en niet bezig zijn met aan de teugel rijden! Gewoon voorwaarts en je handen stil, dan zakt ze zo naar beneden.
En Netjes elke week naar les!!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:18

Ik zou les nemen !

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 08:53

Les nemen, het probleem ligt bij jou, dus voorlopig niet naar buiten en oefeningen gaan doen in de bak die zin hebben.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:34

Voer schema nog een kritisch bekijken tegenover het beweging van je paard.
Wat krijgt hij?

grytsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:54

Je kunt ook proberen om na het rijden in de bak het uitstappen buitenuit te doen. Hierdoor is je paard al moe en leert hij dat buitenuit ook ontspannend is. Zo niet, probeer je paard dan ook op buitenrit aan het werk te houden. Stelling afwisselen, sb meenemen, tempowisselingen rijden, indien je de ruimte hebt zet hem eens op een volte enzo.

Daarnaast is het natuurlijk wel van belang dat voor je uberhaupt op buitenrit gaat je controle over je paard hebt.

Succes..