Ik heb een paar vraagjes, waar ik al heel lang mee zit.. Maar nu heb ik de tijd, dus ga ik ze gewoon stellen.
Ik heb een pony, hij heet Herco, is een NRPS ruin van 1.48 meter en wil heel graag! Hij is ontzettend lief, kan van alles, maar ik kan soms echt niet met hem overweg. Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar en rijd heel af en toe met hem buiten, maar heel vaak in de binnenbak. In het begin was Herco heel druk in de bak, maar nu ik hem langer heb, kan ik heel goed overweg met hem in de bak. Maar als ik een buitenrit ga maken, houd ik hem echt niet! Dan duw ik hem maar met zijn neus in de reet van een andere pony die mee is op rit, omdat ik op dat moment niks anders kan. Ook al gebruik ik met buiten rijden een Martin-Gaal, heeft er toch nog iemand tips voor dit probleem?
En nu mijn tweede probleem: Mijn pony kan heel goed springen, echt ontzettend goed. Bij de vorige eigenaar heeft hij ook redelijk hoog dressuur gelopen, maar het komt er dus op neer dat hij achterwaarts kan, zijwaarts en heel goed aan de teugel kan lopen. Maar het lukt me echt niet! Aan de teugel dan eventjes een paar seconden, en dan trekt hij zijn hoofd weer omhoog. Heeft iemand misschien tips?
Doeeewg!
(_)(_)jes van HerrieBerrie en xxx van Roos.